• Sci Tech
  • Znanost
  • Revolucionarni film pruža noćni vid običnim naočalama
Objavljeno: 18.06.2021. 16:31

ANU

Revolucionarni film pruža noćni vid običnim naočalama

Znanstvenici s Australskog nacionalnog sveučilišta (ANU) razvili su novu vrstu tehnologije noćnog vida koja je prva takve vrste.

Revolucionarni film pruža noćni vid običnim naočalama

Sustav koji dolazi u obliku ultra tankog filma i može se nanijeti izravno na naočale da bi djelovao kao filtar, a potreban mu je samo jednostavan laser za pretvaranje infracrvene svjetlosti u sliku koju korisnik može vidjeti.

Revolucionarni film istraživača zasnovan je na nanokristalnoj tehnologiji na kojoj rade već niz godina. Te su sitne čestice stotine puta tanje od ljudske kose i pretvaraju dolazne fotone iz infracrvene svjetlosti u fotone više energije u vidljivom spektru.

2016. godine tim je prvi put uspio izraditi jedan od tih nanokristala koji pretvaraju fotone i koji zajedno mogu stvoriti film koji mijenja način na koji ljudsko oko percipira svjetlost. Nastavljajući ovaj rad, znanstvenici su sada proizveli prototipsku verziju ovog filma za koji kažu da je lagan, jeftin i jednostavan za masovnu proizvodnju.

ah1p6183_Rocio_CamachoWEB

"Učinili smo nevidljivo vidljivim", rekla je znanstvenica dr. Rocio Camacho Morales, vodeća autorica ove studije. "Naša je tehnologija sposobna transformirati infracrvenu svjetlost, koja je normalno nevidljiva ljudskom oku i pretvoriti je u slike koje ljudi mogu jasno vidjeti - čak i na daljinu. Napravili smo vrlo tanak film, koji se sastojao od kristala na nanometarskoj skali, stotine puta tanji od ljudske kose, koji se može izravno nanijeti na naočale i djeluje kao filtar koji vam omogućuje da vidite u mrklom mraku. "

Morales kaže da za film nije potreban izvor energije, već samo sićušni laser poput onih koji se nalaze u laserskim pokazivačima.

Za ovaj izum već je zainteresirana vojska koja bi voljela zamijeniti nezgrapne night vision naočale nečim lakšim i praktičnijim, a znanstvenici kažu da bi se njihova tehnologija mogla naći i u običnim naočalama, kako bi ljudi mogli sigurnije voziti i hodati noću.

Čitav znanstveni rad možete pronaći na ovoj poveznici.

Ključne riječi film Naočale ANU noćni vid