Objavljeno: 24.03.2014. 14:43

Modeliranje

Rekonstrukcija lica iz DNA

Znanstvenici pronašli način kako rekonstruirati lice iz uzoraka DNA.

Rekonstrukcija lica iz DNA

Multidisciplinarni tim znanstvenika iz više organizacija SAD-a, Australije, Europe i Brazila, objavio je zajednički znanstveni rad u kojem opisuju metodu pomoću koje je moguće povezati DNA i oblike lica, a njihov rad bi se jednog dana mogao koristiti za otkrivanja oblika lica preminulih predaka, previđanje oblika lica potomaka, pa čak i za spoznaje o licima izumrlih ljudskih vrsti i rasa, a također bi svoju primjenu našao i u policijskoj forenzici.

Za potrebe ovog istraživanja, znanstvenici su prvo mjerili oblike lica u populacijama sjevernoafričkih i europskih stanovnika s tri lokacije u SAD-u, Brazilu i Capa Verdeu.

Kako bi mogli izvesti facijalne rekonstrukcije iz DNA, potom su proučavali gene koji su djelovali u korelaciji s strukturama lica, a potom su zatražili ljude izvan istraživačke grupe da karakteriziraju facijalne strukture.

lice i DNA

Ti faktori su se potom koristili za razvoj statističkog modela koji je povezivao genetiku i facijalne značajke.

Znanstvenici navode kako je ova tehnologija u ovom trenutku tek u povojima, no vjeruju kako nudi potencijal koji bi jednog dana trebao dovesti do velikog otkrića u razumijevanju povezanosti između DNA i lica.

Glavna stvar koju tek moraju pronaći je otkriti koliko je gena potrebno da bi se ustanovilo oblik lica i koliko je populacije potrebno proučiti prije nego što budu u stanju postići precizan model rekonstrukcije.

Znanstvenici također navode kako bi DNA dokazi jednog dana mogli biti toliko precizni da policijski crtači uopće ne bi više trebali raditi foto-robote iz iskaza svjedoka.

Čitav znanstveni rad možete pronaći na ovoj poveznici.