Objavljeno: 09.06.2023. 10:47

SSTL

Prvi navigacijski prijemnik od Zemlje do Mjeseca

SSTL misija Lunar Pathfinder, koja bi trebala biti lansirana krajem 2025., služit će kao telekomunikacijski relejni satelit za buduće misije na Mjesec.

Prvi navigacijski prijemnik od Zemlje do Mjeseca

ESA je objavila da je prvi satelitski navigacijski prijemnik dizajniran za rad u Mjesečevoj orbiti isporučen proizvođaču satelita Surrey Satellite Technology Ltd (SSTL) u Velikoj Britaniji za integraciju u svemirsku letjelicu Lunar Pathfinder.

Kompletan sustav (slika gore) uključuje antenu s četiri spirale (lijevo, u staklenoj kutiji) koju je razvio MDA u Kanadi, plus NaviMoon satnav prijemnik (u sredini, na stolu) švicarske tvrtke SpacePNT i niskošumno pojačalo koje je razvio EECL u Velikoj Britaniji.

Sustav je dizajniran za pojačavanje i obradu slabih zemaljskih signala Globalnog satelitskog navigacijskog signala (GNSS) s više od 400.000 km udaljenosti, koristeći napredne algoritme za obradu i navigaciju za fiksiranje položaja, brzine i vremena svemirske letjelice u Mjesečevoj orbiti u stvarnom vremenu.

Lunar-assets-graphic-V2

Dopunjen je lunarnim laserskim retroreflektorskim nizom (LRA) (desno), koji je razvila NASA u dogovoru s ESA-om, a sastoji se od 48 zrcalnih retroreflektora koji će omogućiti centimetarsko lasersko određivanje udaljenosti svemirske letjelice dok kruži oko Mjeseca.

SSTL-ova misija Lunar Pathfinder, koja bi trebala biti lansirana krajem 2025., služit će kao telekomunikacijski relejni satelit za buduće misije na Mjesec, na bližoj i na udaljenoj strani Mjeseca, kružeći u takozvanoj "eliptičnoj lunarnoj zamrznutoj orbiti", s posebnim fokusom na dulju pokrivenost južnog pola Mjeseca, koji će biti jedan od glavnih ciljeva budućih istraživanja.

Lunar-Image-with-Background

"Ovo bi mogao postati praktičan način za lunarne misije da autonomno određuju vlastite orbite, a također i da izvrše prijenos vremenskih referentnih vrijednosti između Zemlje i Mjeseca", objašnjava Javier Ventura-Traveset, Moonlight NAV menadžer koji vodi ESA-in Navigacijski znanstveni ured i koordinira sve ESA lunarne navigacijske aktivnosti.

Pietro Giordano, inženjer radionavigacijskog sustava i tehnički predstavnik zadužen za prijemnik, napominje da "demonstracijom kritičnih tehnologija potrebnih za preciznu lunarnu navigaciju, sustav ima potencijal revolucionirati način na koji sateliti rade u cislunarnom svemiru".

Stručna komisija Delivery Review Board, potvrdila je da je teret spreman za ukrcaj na Lunar Pathfinder.

Ključne riječi ESA SSTL Lunar Pathfinder