Objavljeno: 25.08.2021. 11:41

Osaka University

Prva 3D bioprintana Wagyu govedina

Japanski znanstvenici u laboratoriju izradili prvo 3D bioprintano meso od Wagyu krava.

Prva 3D bioprintana Wagyu govedina

Laboratorijski uzgojeno meso za koje nije potrebno ubijati životinje predstavlja budućnost naše prehrane, kako zbog procesa dobivanja, tako i zbog smanjenja emisija metana i drugih stakleničkih plinova koji nastaju kao posljedica uzgoja na farmama.

Znanstvenici japanskog Sveučilišta u Osaki pridružuju se drugim proizvođačima umjetnog mesa, prvim 3D bioprintanim goveđim mesom od poznatih japanskih Wagyu krava.

Za izradu mesa znanstvenici su koristili dva tipa matičnih stanica iz Wagyu krava, goveđe satelitske stanice i matične stanice dobivene iz masnog tkiva.

Te su stanice potom genetski modificirane da postanu različite vrste stanica potrebnih za formiranje pojedinačnih vlakana za mišiće, masnoće i krvne žile. Potom su raspoređene u 3D hrpu kako bi nalikovale visokom sadržaju intramuskularne masti u Wagyu kravama.

41467_2021_25236_Fig1_HTML

U tehnici inspiriranoj proizvodnjom japanskih bombona Kintaro-ame, te su hrpe zatim narezane u okomitom smjeru za proizvodnju komadića govedine. Postupak omogućuje visok stupanj prilagodbe unutar složene strukture mesa, u ovom slučaju dopuštajući znanstvenicima da ponovno stvore poznatu teksturu Wagyua, ali potencijalno otvara vrata uzgojenom mesu s visoko kontroliranim količinama masti.

"Poboljšanjem ove tehnologije bit će moguće ne samo reproducirati složene strukture mesa, poput prekrasnog sashija govedine Wagyu, već i suptilno prilagoditi komponente masti i mišića", kaže viši autor studije Michiya Matsusaki.

Ovo zvuči jako obećavajuće, ali nećemo znati koliko je ova govedina doista ukusna sve dok je ne dođemo u priliku probati.

Znanstvenu studiju objavljenu u časopisu Nature Communications možete pronaći na ovoj poveznici.