Objavljeno: 15.04.2014. 14:40

OIST

Proučavanje evolucije pomoću miša robota

Znanstvenici koriste robote za otkrivanje mehanizma evolucije kroz bezbroj generacija.

Proučavanje evolucije pomoću miša robota

Proučavanje evolucije vrlo je zahtjevan posao koji traži poznavanje biologije, antropologije, arheologije i brojnih drugih znanosti, kako biste mogli ustanoviti kako je tekao proces razvoja neke životne vrste kroz tisuće ili milijune godina.

Znanstvenici instituta OIST (Okinawa Institute of Science and Technology), pronašli su jednu novu metodu koja bi mogla pomoći u rasvjetljavanju tajni evolucije.

Elfwing

Dr. Stefan Elfwing vjeruje da nam roboti mogu rasvijetliti mnoge tajne evolucije.

Znanstvenik OIST-a dr. Stefan Elfwing, koristi male robote nalik glodavcima kako bi proučavao dugoročne učinke parenja, promatrajući evoluciju na djelu kroz više od 1.000 generacija.

Dvije grupe miševa robota programirane su za potragu za hranom (strujnim utičnicama za punjenje baterija), te za pronalaženje "partnera" s kojim će razmjenjivati podatke preko ugrađenih infracrvenih portova, što simulira parenje. Svaka iduća grupa robota dolazi s drugačijom strategijom "parenja", pa će roboti koje nazivaju "foragersi" (tragači za hranom) biti fokusirani na punjenje baterija, te će se "pariti" samo onda kada neće pronaći način kako bi mogli doći do "hrane", dok će "trackeri" (tragači) aktivno tražiti partnere i neće se obazirati na "glad", jer će im to omogućiti povećanje šanse za spajanje s IR portom partnera. Roboti su preko IR portova razmjenjivali "genetske podatke", odnosno esencijalne parametre svojih programa.

Eksperiment je rezultirao populacijom oba fenotipa, simulacijom populacije stvarnih životinja sa sličnim navikama u vezi parenja, što je Elfwingu i njegovim kolegama demonstriralo da su robotske simulacije prilično pouzdan način za proučuvanje dugoročnih evolucijskih koncepata. Nakon velikog broja eksperimenata s različitim postocima fenotipa, studija je ukazala da je nakon 1.000 generacija nastala stabilna populacija izmiješana od 25% "foragersa" i 75% "trackera".

Dr. Elfwing kaže kako je jako uzbuđen zbog ovih rezultata, te navodi kako su u eksperimentu roboti bili hermafroditi (dvospolci), dok će u idućoj fazi imati uloge ženskih i muških jedinki, s različitim "rizicima reprodukcije".

Izvor: OIST