Objavljeno: 03.08.2011. 00:04

Talatosaur

Pronađen fosil prethistorijskog reptila

U jednom nacionalnom parku na Aljasci pronađen je najočuvaniji fosil morskog reptila koji je nestao prije 200 milijuna godina.

Pronađen fosil prethistorijskog reptila

Fosil rijetkog prethistorijskog vodenog reptila talatosaura otkriven je u jednoj stijeni za vrijeme ekstremne oseke u nacionalnom parku Tongas na Aljasci, objavio je Sjeverni muzej Sveučilišta Aljaske u Fairbanksu.

talatosaur izgled

Trenutno se pretpostavlja da je talatosaur izgledao otprilike ovako.

Do sada je na Zemlji pronađeno samo 12 primjeraka talatosaura, a ovaj predstavlja najkompletniji kostur prethistorijskog reptila. Znanstvenici još čekaju službenu potvrdu struke da se doista radi u talatosauru, a u međuvremenu pažljivo pregledavaju stijene u nadi da će pronaći i glavu.

Ujedno procjenjuju kako je ovaj mali vodeni dinosaur bio veličine između jednog i tri metra, a na kosturu se mogu uočiti ostaci mekog tkiva, što bi uvelike moglo pomoći znanstvenicima da ustanove kako je taj morski reptil točno izgledao, mada se pretpostavlja da je bio sličan velikom gušteru s repom koji je činio jednu trećinu tijela i služio za plivanje.

Mada većina znanstvenika smatra kako se radi upravo o talatosauru, neki geolozi i znanstvenici misle da bi se moglo raditi i o potpuno nepoznatoj vrsti.