Objavljeno: 16.04.2015. 13:11

GOCE

"Pokojni" satelit otkriva izvore geotermalne energije

Znanstvenici ESA-e koriste podatke GOCE satelita u potrazi za lokacijama za eksploataciju čiste energije.

Pokojni satelit otkriva izvore geotermalne energije

ESA-in satelit GOCE (Gravity field and steady-state Ocean Circulation Explorer), lansiran je 2009. godine, te je predstavljao prvu Earth Explorer misiju, kojoj cilj nije bilo proučavanje svemira, već našeg planeta, s ciljem detaljnog mapiranja Zemljinog gravitacijskog polja.

Svojim istraživanjima GOCE je dao novo svjetlo znanstvenicima koji proučavaju oceanografiju, fiziku Zemlje, geodeziju, istraživanja razine mora, te je dao svoj doprinos i u razumijevanju klimatskih promjena.

Njegova osnovna misija je završila u studenom 2013. kada je ostao bez goriva, te je kontrolirano spušten da izgori u Zemljinoj atmosferi, no ogromne količine podataka koje je prikupljao tijekom svojeg životnog vijeka, još će dugo vremena opskrbljivati znanstvenike za razna istraživanja. Stoga se ti podaci sada koriste i za kreiranje mapa važnih za razvoj energetskih postrojenja na čistu geotermalnu energiju. Ta se energija može koristiti za grijanje, proizvodnju struje, uzgajanje povrća u staklenicima, te za mnoge druge potrebe.

geotermalna energija

Geotermalni izvori se nalaze pod zemljom, najčešće u zabačenim područjima, što znatno otežava potragu za njima i eventualno iskorištavanje njihove energije.

Kako bi se poboljšala ta istraživanja i eksploatacija ekološki prihvatljive energije, znanstvenici ESA-e i agencije IRENA (International Renewable Energy Agency), koriste gravitacijske podatke misije GOCE za izradu online alata koji prikazuje područja s potencijalom za iskorištavanje geotermalne energije. Nakon što se ustanovi potencijalna lokacija za eksploataciju geotermalne energije, izvode se dodatna istraživanja na samim lokacijama i seizmička mjerenja kako bi se pronašla najbolja mjesta za izvlačenje energije, čime ovaj novi alat koji se temelji na podacima "preminulog" GOCE satelita postaje važna tehnologija za eksploataciju geotermalne energije.

ESA navodi kako će nastaviti suradnju s kolegama iz IRENA projekta, kako bi se još više pročistili gravitacijski podaci prikupljeni iz svemira, koji će pomoći u održivom razvoju energetike.

Izvor: ESA