Objavljeno: 14.07.2016. 13:09

UC San Diego

Podvodni mikroskop otkriva tajne podmorja

Pomoću ovog mikroskopa znanstvenici mogu proučavati mikroorganizme u svojem prirodnom staništu.

Podvodni mikroskop otkriva tajne podmorja

Student Andrew Mullen uz pomoć Benthic podvodnog mikroskopa proučava koralje. Credit: Jaffe Laboratory for Underwater Imaging/Scripps Institution of Oceanography, UC San Diego

Proučavanje mikroskopskog podvodnog života znanstvenicima predstavlja veliki problem, jer postojeća znanstvena oprema ne omogućuje istraživanja na toj skali na licu mjesta, dok izvlačenje organizama na površinu uzrokuje kontaminaciju uzoraka, te onemogućuje njihovo proučavanje tijekom života u prirodnom staništu.

Znastvenici laboratorija Jaffe Laboratory for Underwater Imaging/Scripps Institution of Oceanography na Sveučilištu Kalifornija iz San Diega proizveli su uređaj koji bi ovo trebao riješiti, Benthic Underwater Microscope, odnosno prvi podvodni mikroskop koji omogućuje proučavanje aktivnosti organizama na milimetarskoj skali.

Mikroskop posjeduje računalo koje je zaštićeno kako bi moglo raditi pod vodom, te sustav za snimanje koji se sastoji od objektiva s velikim uvećanjem, te prilagodljivih objektiva koji mogu vidjeti oblike u 3D.

U kombinaciji s LED rasvjetom i fluoroscentnom kamerom, sustav savršeno funkcionira u većini podvodnih uvjeta, te može proučavati najneobičnije uzorke u prostoru na kojem obitavaju.

Mikroskop znanstvenicima već služi za istraživanja koraljnih vrsta koje međusobno "ratuju" kemikalijama, koraljne polipe koji se "grle", te alge koje napadaju izložene koralje koji su ranjivi uslijed povećane temperature vode.

Znanstvenici kažu da njihov mikroskop ima potencija za daleko širu primjenu, pa već planiraju proučavati sićušne čestice ispod koralja kako bi otkrili kako ih vodena struja održava na životu, te navode da će se uređaj koristiti za potrebe proučavanja podvodnih mikroorganizama u svim slučajevima u kojim laboratorijski testovi nisu dostatni.

Izvor: UC San Diego