Objavljeno: 25.11.2020. 14:05

SpaceX

Novi prototip Starshipa kreće na visinu od 15 km

Nakon posljednjeg uspješnog testa motora SpaceX se priprema za visinski letni test Starship SN8 prototipa.

Novi prototip Starshipa kreće na visinu od 15 km

U rujnu prošle godine Elon Musk je najavio da će kroz šest mjeseci u orbitu Zemlje lansirati funkcionalni prototip Starship rakete, koja bi između ostaloga jednog dana trebala prevoziti koloniste na Mars.

Mada se to nije dogodilo, činjenica je da njegov SpaceX konstantno gradi i testira prototipe Starshipa i njegovih motora, iako radovi ne idu tako brzo kao što je Musk predvidio, razlog čemu je dobrim dijelom fokusiranje na projekt prijevoza astronauta na ISS Crew Dragonom, što je, kao što dobro znamo, postalo veliki uspjeh njegove svemirske tvrtke.

Musk se ne obazire na to što je pogazio svoje timeline obećanje (kao što je to bilo slučaj i puno puta prije u njegovoj povijesti), već je na Twitteru upravo objavio da je posljednji prototip Starshipa s oznakom SN8 uspješno prošao test statičkog paljenja njegova tri Raptor motora, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Stoga bi već tijekom idućeg tjedna raketa mogla biti lansirana do visine od 15 km, što će biti jedan od posebno značajnih testova prije nego što se Musk i SpaceX približe prvom lansiranju u svemir, za koje još nije poznato kada bi se po prilici moglo dogoditi, jer tvrtka ima puno posla s lansiranjem Starlink satelita i NASA-inih astronauta, pa imamo osjećaj da se sa Starlinkom posebno ne žure.

Mi smo sigurni da će Starship krenuti u svemir kad tad, što se još uvijek ne može sa sigurnošću reći za NASA-in SLS koji je već odavno trebao letjeti Sunčevim sustavom, kao ni za rusku Angaru čije lansiranje je planirano za Svetog Nikolu (Nikolaja) ove godine, a stalno se otkrivaju novi problemi.