• Sci Tech
  • Znanost
  • Nove baterije koriste jeftini ugljik umjesto skupog litija
Objavljeno: 09.03.2018. 15:55

Protonska baterija

Nove baterije koriste jeftini ugljik umjesto skupog litija

Nove baterije trebale bi biti jeftinije i energetski učinkovitije od litij-ionskih.

Nove baterije koriste jeftini ugljik umjesto skupog litija

Litij je jedan od materijala ključnih u proizvodnji punjivih baterija koje koristimo u svojim mobitelima i drugim gadgetima. Nažalost, on je ujedno rijedak i skup metal, pa ga znanstvenici čim prije žele zamijeniti drugim jeftinijim, no to zahtijeva i potpuno drugačiji tehnološki proces izrade.

Znanstvenici sa sveučilišta RMIT u Melbourneu su otkrili kako napraviti punjivu "protonsku bateriju" od ugljika i vode, koja ima široki potencijal primjene, što uključuje i kućne sustave za pohranu energije dobivene iz obnovljivih izvora.

Baterije predstavljaju hibrid kemijske baterije i vodikove ćelije. Kada se pune, voda se razdvaja za stvaranje protona koji potom prolaze kroz staničnu membranu i spajaju s ugljikovim elektrodama bez stvaranja vodikovog plina. Pri korištenju pohranjene energije vodikovi ioni se otpuštaju i iza sebe ostavljaju jedan elektron koji ponovno formira protone. Elektroni osiguravaju energiju, dok se vodikovi protoni miješaju s kisikom i drugim elektronima.

Velika prednost protonskih baterija je učinkovitost, jer nikada ne stvaraju vodikov plin, pa se energija može uspoređivati s litij-ionskim baterijama.

Znanstvenici su proizveli malu bateriju od 1,2 volti, a u sljedećoj fazi istraživanja nastojat će skalirati tehnologiju i još više poboljšavati učinkovitost, kako bi ju čim prije doveli u industrijsku proizvodnju jer će, kako vjeruju, izazvati pravu revoluciju u svijetu sustava za pohranu energije.

Više detalja o ovom otkriću australskih znanstvenika potražite na ovoj poveznici.