Objavljeno: 19.06.2015. 14:21

CERN

Neutrini su mjenjoliki

Otkrivena peta tau neutrino čestica, koja ipak nije brža od svjetlosti, ali iskazuje zanimljiva svojstva.

Neutrini su mjenjoliki

Znanstvenici OPERA eksperimenta (Oscillation Project with Emulsion-tRacking Apparatus) u talijanskom Nacionalnom institutu za nuklearnu fiziku u Gran Sassou, detektirali su petu pojavu tau neutrina u muon-neutrino zraci ispaljenoj iz CERN-a. Čestica koja je izašla iz CERN-a kao muonski neutrino, nakon osciliranja tijekom podzemnog putovanja na distanci od 730 km do Gran Sassoa, promijenila se u tau neutrino.

Ova čestica je nazvana "5-sigma", prema oznaci na skali koju čestični fizičari koriste za opisivanje rezultata. Oznaka 1-sigma može označavati slučajnu fluktuaciju u podacima, 3- sigma se uzima kao dokaz, no samo 5-sigma označava jasan i potvrđen rezultat istraživanja. Prema definiciji, mogućnost pogreške u rezultatu oznake 5-sigma iznosi manje od 1:1.000.000.

Prije četiri godine, CERN je podigao veliku buru u znanstvenoj zajednici kada je objavio da su subatomske čestice putovale brže od svjetlosti, no ubrzo je otkriveno da to nije tako, već je za pogrešne rezultate kriva mjerna oprema. No bez obzira na to, glavni cilj eksperimenta sada je ostvaren, jer je on trebao dokazati "metamorfoze", odnosno da se neutrini mogu mijenjati iz jednog tipa u drugi.

Mada ovo otkriće neće poremetiti Einsteinovu teoriju relativnosti, otkriće je vrlo važan iskorak u svijetu fizike čestica.

Izvor: CERN