Objavljeno: 07.04.2018. 12:47

Harvard

Negativna energija će nasilno uništiti naš svemir

Znanstvenici kažu da bi se masa Higgsovog bozona jednog dana mogla promijeniti.

Negativna energija će nasilno uništiti naš svemir

Anders Andreassen, znanstvenik čestične fizike na sveučilištu Harvard iz Centra za temeljne zakone prirode, objavio je znanstveni rad u kojem predstavlja novu teoriju o kraju svemira. Prema njegovoj teoriji glavnu ulogu u uništenju prostor-vremena mogao bi imati Higgsov bozon, čestica koja daje masu svim česticama u svemiru, jer bi se njegova masa jednog dana mogla promijeniti.

Ukoliko bi do toga došlo nastala bi kolizija između svemira i mjehura negativne energije "božje čestice", a taj proces je možda većzapočeo u udaljenom dijelu svemira nakon interakcije kvantne čestice i crne rupe

Sporo propadanje našeg stalno širećeg svemira predviđa se u Standardnom modelu čestične fizike,koji znanstvenici koriste za objašnjavanje osnovnih građevnih blokova materije. Prema tom modelu tamna energija upravlja ubrzavanjem ekspanzije svemira koja će se nastaviti sve dok sve ne izblijedi u hladnom beskrajnom ponoru, no nova studija ukazuje da bi kraj svemira mogao stići s praskom i to za 10 na 139-u godina.

"Zamislite mjehur sa zidom negativne energije koji nas pritišće brzinom svjetlosti. Nikada nećemo vidjeti da dolazi", navodi Andreassen.

Mada ova teorija djeluje pomalo nevjerojatno, zahvaljujući prazninama u Standardnom modelu postoji dovoljno prostora da može biti točna, barem matematički.

Znanstvenica Ruth Gregory sa Sveučilišta Durham koja je sudjelovala u studiji, prikazala je da zakrivljenost prostor-vremena koja okružuje mikroskopsku crnu rupu može pokrenuti kolaps Higgsovog bozona, a ukoliko do toga dođe, mi to nikada nećemo saznati, sve dok ne bude prekasno.