Objavljeno: 19.07.2013. 15:19

Pandoravirus

Najveći virus na svijetu

Znanstvenici otkrili najveći dosad otkriveni virus s obiljem potpuno nepoznatih gena.

Najveći virus na svijetu

Na slici gore možete vidjeti virus pod nazivom Pandoravirus salinus, koji su otkrili znanstvenici Chantal Abergel i Jean-Michel Claverie u jednom obalnom sedimentu Las Crucesa u Čileu.

Na tom mjestu isti tim je 2011. otkrio do sada najveći virus pod nazivom Megavirus, koji je u ovom trenutku postao drugi po veličini jer je Pandoravirus salinus gotovo dvostruko veći od njega.

Kako bi objasnili laicima o kakvoj veličini se radi, znanstvenici kažu kako je novi virus 1.000 puta veći od virusa gripe.

No ono što je posebno zanimljivo je činjenica da su znanstvenici otkrili kako od 2.556 gena od kojih se sastoji, novi virus sadrži samo 7 posto poznatih gena, pa je stoga i dobio naziv Pandoravirus, jer su se znanstvenici tijekom njegovog proučavanja, kako kažu, "osjećali kao da otvaraju Pandorinu kutiju".

Drugim riječima ovaj virus se razvio iz nekog do sada potpuno nepoznatog genetskog lanca, čim bi kako navode, "mogao baciti potpuno novo svjetlo o načinu funkcioniranja virusa, te omogućiti popunjavanje praznina o evolucijskom lancu".

Valja naglasiti kako se ne trebamo bojati da će nas ovaj virus jednog dana smlaviti poput neke super gripe iz filmova katastrofe, jer znanstvenici navode kako živi isključivo ispod vode, te se ne smatra prijetnjom po ljudsko zdravlje.

Nadajmo se samo da ga neće malo modificirati.

Izvor: Science