Objavljeno: 31.03.2023. 15:24

NASA

NASA otvorila novi ured koji spaja Mjesec i Mars

Američka svemirska agencija je uspostavila novi ured kako bi provodila aktivnosti na istraživanju Mjeseca i Marsa.

NASA otvorila novi ured koji spaja Mjesec i Mars

Kao što vam je vjerojatno poznato, NASA planira kroz dvije godine vratiti američke astronaute na Mjesec, dovesti na njegovu površinu prvu ženu i prvu obojenu osobu, nakon čega će započeti s gradnjom stalno naseljive baze.

Plan povratka ljudi na Mjesec zapravo predstavlja međufazu u daleko značajnijoj misiji dolaska prvih ljudi na Mars, što znači da će se na Mjesecu testirati brojne tehnologije za gradnju nastambi, izvlačenje vode, proizvodnu zraka i goriva, koje će biti od velike važnosti kada jednog dana stignemo na crveni planet, na kojemu će budući astronauti i kolonizatori biti u potpunosti ovisni sami o sebi bez opskrbe sa Zemlje.

Kako bi spojila misije na Mjesecu s budućim misijama na Marsu, NASA je otvorila novi "Moon to Mars" ured na čijem je čelu  Amit Kshatriya.

"Ured će pomoći pripremiti NASA-u za izvođenje naših hrabrih misija na Mjesec i iskrcavanje prvih ljudi na Mars," rekao je NASA-in glavni administrator Bill Nelson. "Zlatno doba istraživanja događa se upravo sada, a ovaj novi ured pomoći će osigurati da NASA uspješno uspostavi dugoročnu prisutnost na Mjesecu potrebnu za pripremu sljedećeg divovskog skoka čovječanstva na crveni planet."

Novi ured će biti usredotočen na razvoj hardvera, integraciju misija i funkciju upravljanja rizicima za programe ključne za istraživački pristup agencije u okviru Artemis misija na Mjesecu, pokretanje nove ere znanstvenih otkrića i pripremu za ljudske misije na Mars. To uključuje raketu Space Launch System (SLS), svemirsku letjelicu Orion, prateće zemaljske sustave, sustave za slijetanje ljudi, svemirska odijela, orbitalnu postaju Gateway i još mnogo toga povezanog s istraživanjem dubokog svemira. Novi ured također će voditi planiranje i analizu dugotrajnog razvoja za podršku ljudskim misijama na Mars.

Drugim riječima NASA će objediniti ljudske misije na Mjesecu i Marsu kroz jedan centralni ured koji će biti zadužen za oba projekta.

Ključne riječi NASA Mjesec Mars ured Moon to Mars