Objavljeno: 28.04.2013. 12:56

Magnetsko polje

Metamaterijal može povećavati doseg magnetskog polja

Znanstvenici omogućili transfer magnetskog polja na veće udaljenosti.

Metamaterijal može povećavati doseg magnetskog polja

Elektromagtnetski valovi mogu putovati na daleke udaljenosti bez prekidanja. No magnetizam, polje koje privlači ili odbija objekte, radi isključivo na bliskim udaljenostima.

Znanstveni tim iz Španjolske i Njemačke dokazao je nešto potpuno drugačije, odnosno način na koji se pomoću "magnetske cijevi" može transferirati magnetsko polje na veće udaljenosti i to u bilo kojem smjeru se želi.

Problem koji su morali riješiti je u tome što magnetsko polje vrlo brzo opada s povećanjem udaljenosti od izvora. Ova nova metoda pojačava to polje, omogućujući magnetskim poljima da se i dalje propagiraju daleko od magnetskog dipola koji ih generira, a za to se koristi magnetsko pojačalo od metamaterijala.

Znanstvenici su rješavanju ovog problema pristupili vjerovanjem kako su magnetska polja ista kao i svaki drugi elektromagnetski val, samo s beskonačnom valnom dužinom.

525px

Stoga se njima teoretski može upravljati kao s elektromagnetskim valovima, uz pomoć pojačala i pretvarača.

Magnetska cijev napravljena od koncentričnih prstenova metamaterijala može vršiti predaju magnetskog polja, a prema njihovim pokusima, cijev koja je 10 puta duža nego šira, može emitirati 90 posto magnetskog polja.

U malom prototipu, znanstvenici su testirali 7-centimetarsku superprovodnu cijev sa zavojnicom na jednom kraju, generirajući magnetsko polje jačine 1,3 mTesla. Magnetsko polje se potom vodilo kroz superprovodnu "cijev" i izlazilo na drugu stranu.

Ovo otkriće bi prema mišljenju znanstvenika moglo imati veliki utjecaj na kvantne računalne sustave. Magnetske cijevi bi se mogle koristiti u kvantnim procesorima i kvantnim repetitorima, produžavajući magnetsko polje izvan njegovog malog polja utjecaja.

Izvor: MIT Technology Review