• Sci Tech
  • Ljudske embrijske matične stanice izrađene 3D printerom
Objavljeno: 05.02.2013. 16:36

Heriot Watt University

Ljudske embrijske matične stanice izrađene 3D printerom

Škotski znanstvenici prvi puta proizveli embrijske matične stanice tehnikom 3D printanja.

Ljudske embrijske matične stanice izrađene 3D printerom

Već smo nekoliko puta pisali o znanstvenicima koji jednog dana žele omogućiti izradu organa pomoću 3D printera, čime će nestati potreba za velikim brojem transplantacija.

Znanstvenici Sveučilišta Heriot Watt iz Edinburgha razvili su tehniku 3D printanja koja proizvodi klastere matičnih hESC stanica (Human Embryonic Stem Cell), za koju vjeruju kako će jednog dana dovesti do "proizvodnje" ljudskih organa, a moći će se također koristiti za izradu tkiva na kojem će se testirati lijekovi.

hESC stanice su "čiste embrijske stanice" koje nastaju u embrijima starim nekoliko dana, od kojih se mogu proizvesti sve druge vrste stanica u organizmu.

Znanstvenici su prije ovoga eksperimentirali s 3D printanjem stanica i krvnih žila, stvarajući strukture dodavanjem sloja po sloj umjetnih stanica.

tehnologija printanja hESC stanica

"Ovo je znanstveno postignuće koje bi vrlo brzo moglo dovesti do učinkovitih načina testiranja lijekova bez korištenja životinja, dok bi dugoročno gledano moglo osiguravati organe za transplantaciju bez potrebe za donatorima i bez problema vezanih uz imunološke poteškoće i potencijalna odbacivanja organa", kaže jedan od voditelja istraživanja Wenmiao Shu.

Čitav znanstveni rad je objavljen u publikaciji IOPScience pa ga možete preuzeti s ove poveznice (prije preuzimanja se morate registrirati).