Objavljeno: 13.02.2012. 11:13

HD

Laserski pulsevi za 1.000 puta brže tvrde diskove

Znanstvenici razvili revolucionarnu tehnologiju magnetskog zapisivanja.

Laserski pulsevi za 1.000 puta brže tvrde diskove

Multinacionalni tim znanstvenika iz Engleske Španjolske, Švicarske, Rusije, Japana i Nizozemske, nakon eksperimentalnog rada provedenog na Paul Scherrer Institutu u Švicarskoj, Ioffe Physical Technical Institutu Ruske akademije znanosti, te Sveučilištu Radboud u Nizozemskoj, demonstrirao je revolucionarnu metodu magnetskog zapisivanja podataka, koja omogućava procesiranje informacija stotinama do tisuću puta brže od postojeće tehnologije tvrdih diskova. Istraživanja je vodio i koordinirao znanstveni tim engleskog Sveučilišta u Yorku.

Znanstvenici su otkrili metodu snimanja podataka vrućinom, točnije laserskim pulsevima, što se do sada smatralo nemogućim, te smatraju kako ovo otkriće neće utjecati samo na nastanak bržih magnetskih uređaja za snimanje, već će dovesti i do značajne uštede energije.

Fizičar Thomas Ostler sa Sveučilišta u Yorku tim je povodom izjavio: " Umjesto korištenja magnetnog polja za snimanje podataka na magnetnom mediju, mi smo proizveli znatno snažnije interne sile i snimili podatke vrućinom. Ova revolucionarna metoda omogućuje snimanje terabajta (tisuća GB) podataka u sekundi, stotinama puta brže od današnje tehnologije. Osim toga više ne postoji potreba za magnetno polje, što uvelike doprinosi uštedi energije".

Dr. Alexey Kimel s Instituta Molekula i materijala sa Sveučilišta Radboud Nijmegen dodaje: "Dugo se vjerovalo kako vrućina može samo uništiti magnetske zapise, a mi smo uspješno demonstrirali da zapravo može postati uspješan stimulans za snimanje podataka na magnetni medij".

Znanstvenici su svojim radom koji je objavljen u znanstvenoj publikaciji Nature Communications, demonstrirali kako se pozicije sjevernog i južnog pola magneta mogu invertirati ultrakratkim pulsom vrućine, čime se pogone znatno snažnije sile na magnetskom mediju, što u konačnici omogućuje fantastične brzine zapisivanja podataka.