Objavljeno: 17.12.2015. 14:07

CERN

LHC možda otkrio graviton

Dva znanstvena tima CERN-a detektirala su anomaliju koja može upućivati na potpuno novu česticu.

LHC možda otkrio graviton

Nakon velike energetske nadogradnje velikog sudarača čestica LHC-a, znanstvenici CERN-a koji su se proslavili otkrićem Higgsovog bozona, nastoje doći do otkrića novih egzotičnih čestica koje predviđa teorijska fizika.

U svojim izvještajima za proteklu godinu, koje možete pronaći na poveznici izvora ovog članka, oba tima, odnosno CMS i ATLAS, otkrili su višak parova gama zraka za koje se sumnja da predstavljaju radioaktivni raspad do sada nepoznate čestice.

Znanstvenici navode da su njihovi podaci, odnosno rezultati istraživanja još daleko od znanstvene potvrde, pa postoji mogućnost od 1:93 da to nije ništa, no kažu da će idućeg ljeta imati dovoljno podataka koje će predstaviti javnosti.

Stoga za sada jedina velika nada da su doista otkrili novu česticu, leži u tome što je vrlo rijetko da dvije grupe uoče istu anomaliju, obzirom da se u takvim slučajevima gotovo uvijek nešto doista potvrdi kao točno.

Ukoliko se ne radi o krivim podacima, postavlja se pitanje o čemu bi se moglo raditi. To bi između ostaloga mogao biti neki "rođak" Higgsovog bozona, no najuzbudljivija mogućnost je da se radi o gravitonu, teoretskoj čestici bez mase koja upravlja gravitacijom u kvantnoj teoriji polja, koja kombinira posebnu teoriju relativnosti s kvantnom mehanikom, dozvoljavajući anihilaciju čestica, odnosno prelaz iz materije u energiju.

Ako bi se pokazalo da je LHC detektirao upravo graviton, to otkriće bi moglo ozbiljno uzdrmati naše razumijevanje fizike, a čak i da se radi o nekoj drugoj novoj čestici, znanstvenici smatraju da će njezina pojava biti nešto što je izvan onoga što čovječanstvo danas zna o funkcioniranju svemira i svijeta u kojem egzistiramo.

Izvor: CERN