Objavljeno: 23.04.2015. 14:29

KIT

Krila prozirnog leptira za ekrane bez refleksije

Znanstvenici vjeruju da je struktura pokrovnog sloja leptira s prozirnim krilima ključ za razvoj ekrana budućnosti.

Krila prozirnog leptira za ekrane bez refleksije

Za razliku od drugih prozirnih površina, krila Greta Oto leptira se teško reflektiraju na bilo kojem svjetlu. Objektivi i ekrani mobitela mogli bi imati velikih koristi od ovog fenomena. Photo credit: Radwanul Hasan Siddique, KIT

Mnoge životinjske vrste su se do sada pokazale velikom inspiracijom iz prirode za razvoj mnogih tehnologija, a kako stvari stoje, stigao je red i na južnoameričkog Greta Oto leptira, kojeg odlikuju prozirna krila. Njemački Znanstvenici iz Instituta tehnologije u Karlsruheu (KIT), otkrili su da nanostrukture njegovih prozirnih krila eliminiraju većinu refleksija iz bilo kojih kutova, što znači da bi ekrani budućih pametnih gadgeta i objektivi kamera uz pomoć te tehnologije mogli zauvijek riješiti problem odbljeska i postati jasniji, oštriji i dobro zasićeni bojama u svim svjetlosnim uvjetima, što se odnosi i na snažnu sunčevu svjetlost na otvorenom.

Znanstvenici tek trebaju laboratorijski reproducirati te nanostrukture kako bi se mogle aplicirati u buduće ekrane i druge staklene površine, no kažu da su uspješno izveli "teoretske eksperimente", reproducirajući učinak koji, kako kažu, "otvara fascinantne opcije primjene u ekranima mobilnih telefona i prijenosnih računala.

Znanstvenici su također oduševljeni i spoznajom da leptirova krila nemaju samo nisku refleksiju vidljivog spektra svjetla, već uspješno prigušuju infracrveno i ultraljubičasto zračenje koje mogu uočiti životinje, što im je vrlo važna značajka za preživljavanje.

Što se tiče rada s eksperimentalnim prototipovima, znanstvenici kažu da su im oni već ukazali i na to da ovaj tip povšinskog pokrova odbija vodu, te ima i učinak "samočišćenja".

Izvor: KIT