Objavljeno: 27.11.2022. 14:15

University of Cambridge

Korespondencija Charlesa Darwina dostupna je online

Sada vam se nudi mogućnost da pročitate čak 15.000 pisama autora teorije evolucije.

Korespondencija Charlesa Darwina dostupna je online

Bez obzira na to vjerujete li u teoriju evolucije ili ne, vjerujemo da će vas zanimati kako je Charles Darwin došao na ideju da život na Zemlji objasni kroz proces zbog kojeg dolazi do promjena nasljednih osobina bioloških populacija tijekom velikog broja uzastopnih generacija.

Nasljedne osobine određuju geni koji se od predaka prenose na potomstvo tijekom razmnožavanja. Evolucija se javlja kad evolucijski procesi poput prirodnog odabira (uključujući i spolni odabir) i genskog pomaka postepeno, tijekom duljeg razdoblja, dovode do toga da neke varijacije, odnosno karakteristike jedinki, postaju češće ili rjeđe unutar neke populacije.

Evolucijski procesi dovode do bioraznolikosti na svakom stupnju biološke organizacije, uključujući stupnjeve vrsta, individualnih organizama i molekula.

Sada vam se nudi mogućnost da pročitate sva dosad otkrivena privatna pisma začetnika teorije evolucije i otkrijete kako je ta ideja sazrijevala kroz različita razdoblja njegovog života, sve dok 1859. nije objavljena u knjizi Podrijetlo vrsta, koja je u doba viktorijanske Engleske bila vrlo kontroverzna i izazivala žestoke polemike koje se vode još i danas.

Čitavu Darwinovu korespondenciju koju je online objavilo Sveučilište u Cambridgeu na ovoj poveznici, čini više od 14 tisuća pisama, koja je pisao brojnim prijateljima, znanstvenicima i drugim svojim suvremenicima kako bi im predočio svoja revolucionarna otkrića.