Objavljeno: 03.07.2013. 09:55

Potvrđeno

Komercijalno dostupno kvantno računalo doista radi

Znanstvenici potvrdili učinkovitost prvog komercijalno dostupnog kvantnog računala.

Komercijalno dostupno kvantno računalo doista radi

Od kako je prije dvije godine tvrtka D-Wave započela s prodajom takozvanih kvantnih procesora, mnogi znanstvenici širom svijeta bili su skeptični, te su krenule mnoge debate o tome posjeduju li doista kvantna svojstva.

Ovih su dana znanstvenici Sveučilišta Southern California (USC) objavili znanstveni rad u kojem demonstriraju da 128 qubitni D-Wave procesor koji se nalazi u USC-Lockhead Martin kvantnom računalnom centru doista iskazuje da kvantna mehanika igra važnu ulogu u njegovom funkcioniranju.

"Koristeći specifični testni problem koji uključuje 8 qubita, potvrdili smo da D-Wave procesor izvodi optimizirane kalkulacije koristeći proceduru koja je konzistentna s takozvanim kvantnim žarenjem (quantum annealing), odnosno nekonzistentna s klasičnim", izjavio je Daniel Lidar, znanstveni direktor Centra za kvantno računalstvo i jedan od voditelja ovog istraživanja.

Kvantno žarenje je metoda rješavanja problema korištenjem kvantne mehanike, što na velikoj skali omogućuje potencijal za znatno brži rad od onoga koji je u stanju izvoditi tradicionalni procesor.

Qubiti imaju mogućnost enkodiranja jedinice i nule u isto vrijeme, za razliku od tradicionalnih bitova koji mogu enkodirati ili jedinicu ili nulu. To svojstvo nazvano superpozicija, zajedno s mogućnošću kvantnog stanja da se provlači (tunelira) kroz energetske prepreke, prema mišljenju znanstvenika bi trebalo igrati važnu ulogu u razvoju budućih D-Wave procesora kako bi se omogućile optimizirane kalkulacije koje će biti znatno brže od tradicionalnih procesora.

"Naš rad prikazuje da iz čistog fizikalnog pogleda, kvantni efekti igraju funkcionalnu ulogu u procesiranju informacija u D-Wave procesoru", rekao je Sergio Boixo, glavni autor ovog znanstvenog rada.

Ova vijest dolazi samo dva mjeseca nakon što je originalni D-Wave procesor (poznat kao Rainier čip) u Centru nadograđen novim 512-qubitnim Vesuvius čipom, koji će znanstvenici sada također testirati na isti način kao i Rainier.

Znanstvenici su ovaj rad objavili u publikaciji Nature Communications.

Izvor: USC