Objavljeno: 14.05.2012. 12:55

Beam me up

Kinezi teleportirali fotone na 100 km udaljenosti

Znanstvenici teleportaciju polako iz SF-a sele u stvarnost.

Kinezi teleportirali fotone na 100 km udaljenosti

Još prije dvije godine kineski znanstvenici su objavili kako im je uspjelo teleportiranje fotona na udaljenost od 16 kilometara.

Najnoviji eksperiment kineskog Sveučilišta znanosti i tehnologije u Šangaju, fotone je teleportirao na udaljenost od 97 km, što trenutno spada u najudaljeniju teleportaciju u povijesti.

teleport-2

No ukoliko mislite da ćemo uskoro biti u stanju teleportirati ljude po uzoru na teleportere Star Treka, valja znati kako se ne radi o teleportaciji fizičkog objekta, već informacije koja opisuje objekt (u ovom slučaju foton), koja se prema riječima znanstvenika, na mjestu prijema može iskoristiti za ponovno stvaranje objekta (fotona).

U osnovi se radi o sažetoj kvantnoj informaciji fotona, koja se pomoću 1,3 wattnog lasera i posebne optičke opreme, prenosi na udaljeno mjesto, te tamo iz nje nastaje foton istog svojstva kao i na mjestu polaska. Taj eksperiment koji su nazvali "kvantno sažimanje" mogao bi se, kažu, izvesti i na udaljenosti od Zemlje do njezine orbite, odnosno fotone bi se moglo teleportirati na satelite koji kruže oko nas.

Mada je ovo daleko od stvarne teleportacije iz SF-a, u kojoj se neki objekt razlaže na subatomske čestice koje se potom šalju na drugo mjesto i i iz njih se objekt ponovo formira u identičnu cjelinu, princip kineskih znanstvenika je zapravo vrlo sličan.

No kada bi se ovaj postojeći sustav primijenio recimo na čovjeka, to bi značilo da bismo mogli stvoriti samo kopiju sebe koja bi se pojavila na nekom udaljenom mjestu, no original bi ostao na "mjestu polaska", ukoliko ga ne bismo uništili.

Drugim riječima, ovo je daleko od prave teleportacije, pa ćemo na čuvenu rečenicu "Beam me up Scotty!", morali sačekati još neko vrijeme.

Ukoliko vas zanimaju detalji o ovom eksperimentu, čitav rad kineskih znanstvenika pruzmite u ovom PDF dokumentu.