Objavljeno: 12.06.2021. 13:16

University of Queensland

Izrađen kvantni mikroskop koji može vidjeti nemoguće

Australski znanstvenici izradili su kvantni mikroskop koji otkriva biloške strukture koje se do sada nisu mogle vidjeti.

Izrađen kvantni mikroskop koji može vidjeti nemoguće

Umjetnički prikaz kvantnog mikroskopa u akciji. Photo Credit: University of Queensland

U velikom znanstvenom iskoraku, istraživači sa Sveučilišta Queensland stvorili su kvantni mikroskop koji može otkriti biološke strukture koje bi inače bilo nemoguće vidjeti, što utire put za primjenu u biotehnologiji, a moglo bi se proširiti i na šira područja u rasponu od navigacije do medicinskih snimanja.

Mikroskop se temelji na znanosti o kvantnoj spregnutosti, učinku koji je Einstein opisao kao "sablasne interakcije na daljinu".

Profesor Warwick Bowen iz UQ-ovog laboratorija za kvantnu optiku i ARC-ovog centra izvrsnosti za projektirane kvantne sustave (EQUS) rekao je da je to prvi senzor zasnovan na kvantnoj spregnutosti s performansama koje nadmašuju najbolje moguće postojeće tehnologije.

Sci quantum microscopy Pic 1 SMALL

"Ovaj će proboj potaknuti sve vrste novih tehnologija - od boljih navigacijskih sustava do boljih MRI uređaja", rekao je profesor Bowen koji dodaje kako su napokon pokazali da senzori koji ga koriste mogu nadvladati postojeću, nekvantnu tehnologiju.

"Najbolji svjetlosni mikroskopi koriste svijetle lasere koji su milijardama puta svjetliji od sunca", rekao je profesor Bowen. "Krhki biološki sustavi poput ljudske stanice mogu pod njima preživjeti samo kratko vrijeme i to je glavna prepreka.

Kvantna spregnutost u našem mikroskopu pruža 35 posto poboljšanu jasnoću bez uništavanja stanice, omogućujući nam da vidimo sitne biološke strukture koje bi inače bile nevidljive. Prednosti su očite - od boljeg razumijevanja živih sustava do poboljšanih dijagnostičkih tehnologija", navodi Bowen i dodaje kako će kvantna spregnutost donijeti revoluciju u računalstvo, komunikacije i senzoriku.

"Ovo otvara vrata za neke široke tehnološke revolucije", ističe Bowen čiji znanstveni rad objavljen u časopisu Nature možete pronaći na ovoj poveznici.