• Sci Tech
  • Capstone izašao iz orbite Zemlje i krenuo prema Mjesecu
Objavljeno: 05.07.2022. 15:24

NASA

Capstone izašao iz orbite Zemlje i krenuo prema Mjesecu

NASA-in cubesat satelit je od velike važnosti za buduće Artemis misije povratka čovjeka na Mjesec.

Capstone izašao iz orbite Zemlje i krenuo prema Mjesecu

Kao jedan od važnih elemenata povratka čovjeka na Mjesec NASA ističe gradnju orbitalne postaje Gateway, koja će služiti kao međupostaja za spuštanje astronauta na mjesečevu površinu i povratak s nje.

Kako bi pripremila "teren" za dovođenje Gatewaya u idealnu orbitu oko Mjeseca, NASA je nedavno Rocket Labovom Electron raketom iz Novog Zelanda lansirala mali cubesat satelit CAPSTONE (Cislunar Autonomous Positioning System Technology Operations and Navigation Experiment), koji je 6 dana kružio oko Zemlje i svakom orbitom se polako podizao u višu orbitu, kao što možete vidjeti u ovom videu.

NASA je sada objavila da se CAPSTONE letjelica oslobodila Zemljine orbite i uputila prema Mjesecu, kako bi u studenom ove godine došla do željenog mjesta u orbiti Mjeseca. Točnije rečeno, CAPSTONE je upućen u potpuno istu "blizu pravocrtnu halo orbitu" oko Mjeseca u kojoj će se naći Gateway, što do sada još nikada nije bilo izvedeno.

Kada se nađe u toj visokoj eliptičnoj orbiti CAPSTONE će testirati propulziju i navigacijske sustave svemirske letjelice. Uspješna misija pomogla bi NASA-inoj budućoj svemirskoj postaji Gateway sigurno prići i kružiti oko Mjeseca.

Lunarna orbitalna postaja Gateway će između ostaloga sadržavati pristanište za letjelice sa Zemlje i one koje će astronaute spuštati na površinu Mjeseca, a posjedovat će i stambeni prostor za astronaute, kao i znanstveni laboratorij. Njezino lansiranje je predviđeno najranije za 2024. godinu.

Lansiranje prve Artemis 1 misije bez posade koja će Orion letjelici omogućiti dolazak u orbitu Mjeseca planirana je za realizaciju između 23. kolovoza i 6. rujna ove godine, ukoliko NASA-ina SLS raketa uspješno prođe završne testove koji se trenutno provode na Zemlji.

Ključne riječi NASA Mjesec Artemis CAPSTONE