• Sci Tech
  • Caltech prvi prenio solarnu energiju iz svemira na Zemlju
Objavljeno: 04.06.2023. 10:04

MAPLE

Caltech prvi prenio solarnu energiju iz svemira na Zemlju

Svemirski prototip je prikupio sunčevu svjetlost, pretvorio je u električnu energiju i poslao na mikrovalne prijamnike na Zemlji.

Caltech prvi prenio solarnu energiju iz svemira na Zemlju

Prije samo nekoliko dana, japanski znanstvenici sa Sveučilišta u Kyotu i svemirske agencije JAXA, objavili su da 2025. godine planiraju izvesti prvi bežični prijenos sunčeve energije iz svemira na Zemlju pomoću mikrovalova.

Kako se čini, Kalifornijski institut tehnologije Caltech, sada ih je preduhitrio za dvije godine, objavivši u četvrtak da je njihov svemirski prototip, nazvan Space Solar Power Demonstrator (SSPD-1), prikupio sunčevu svjetlost, pretvorio je u električnu energiju i poslao na mikrovalne prijemnike postavljene na krovu Caltechova kampusa u Pasadeni.

Moore_Lab_roof.max-1400x800

"Koliko znamo, nitko nikada nije demonstrirao bežični prijenos energije u svemiru, čak ni sa skupim krutim strukturama. Mi to radimo s fleksibilnim laganim strukturama i s našim vlastitim integriranim krugovima. Ovo je prvi put", rekao je Ali Hajimiri, profesor elektrotehnike i medicinskog inženjerstva i sudirektor Caltechova projekta svemirske solarne energije (SSPP), u priopćenju za javnost.

Eksperiment poznat kao Eksperiment niske orbite s mikrovalnim nizom za prijenos energije (ili skraćeno MAPLE) — jedan je od tri istraživačka projekta koji se provode na SSPP-u. Caltech kaže da su u njega bila uključena dva odvojena niza prijemnika i lagani mikrovalni odašiljači s prilagođenim čipovima, a prijenosna postavka je dizajnirana da minimizira količinu goriva potrebnog za slanje u svemir, te je ujedno morala biti dovoljno fleksibilna da se odašiljači mogu sklopiti na raketu.

slika interijera MAPLE-a iz svemira

Eksperimentalni sustav SSPD od 50 kilograma u svemir je dopremila letjelica Momentus Vigoride lansirana na SpaceX-ovoj raketi u misiji Transporter-6. Cijeli set od tri prototipa unutar SSPD-a osmislio je, dizajnirao, izradio i testirao tim od oko 35 postdoktoranda, diplomiranih studenata i dodiplomskih studenata u laboratorijima na Caltechu.

Svemirska solarna energija dugo je bila nešto poput svetog grala u znanstvenoj zajednici. Iako skupa u svom trenutnom obliku, tehnologija nosi obećanje potencijalno neograničene obnovljive energije, sa solarnim panelima u svemiru koji mogu skupljati sunčevu svjetlost bez obzira na doba dana i slati je prema potrebi na bilo koje mjesto na Zemlji u obliku mikrovalova.

Ključne riječi Caltech MAPLE