Objavljeno: 21.12.2014. 13:37

NASA

Video: Ulazak Oriona u atmosferu

NASA je objavila video koji prikazuje zadnjih 10 minuta leta uoči slijetanja u Tihi ocean.

Video: Ulazak Oriona u atmosferu

Nakon odrađene misije Orion je prebačen u Svemirski centar Kennedy, gdje znanstvenici provjeravaju svaki detalj njegove "karoserije" i očitavaju podatke s instrumenata.

U novom videu koji je objavila NASA, možete vidjeti zadnju fazu testnog leta modula za posadu Orion, koji će jednog dana povesti astronaute "tamo gdje čovjek još nije bio", do asteroida i planeta Sunčevog sustava poput Marsa.

U ovih deset minuta možete vidjeti čitavu posljednju fazu slijetanja Oriona, uključujući ulazak u atmosferu, tijekom čega se našao okružen vrućom plazmom, nakon što je tijekom misije u trajanju od 4,5 sati otišao na udaljenost od 5.793 km od Zemlje, dalje nego bilo koja druga letjelica za posadu u posljednjih 40 godina.

Čitavih tih zadnjih 10 najkritičnijih minuta misije, kamera u modulu je snimala vrući susret s atmosferom pri brzini od 32.187 km/h, koji je štit letjelice savršeno odradio, sačuvavši sve instrumente koji su glumili posadu netaknutim, bez obzira na vanjsku temperaturu koja je dosegla 2.204 stupnja celzijusa, da bi se na kraju jednako uspješno aktivirali padobrani koji su doveli Orion do usporavanja na 30 km/h, nakon čega je bućnuo u Tihi ocean, gdje su ga pokupili brodom i odveli na ispitivanje.

Nakon ovog testa, NASA će idući Orion modul lansirati u orbitu oko Mjeseca, nakon čega će se stvoriti svi preduvjeti za buduće letove s posadom.

Ključne riječi NASA Mars Orion slijetanje modul posada