Objavljeno: 13.08.2016. 12:08

Prospector-1

VIDEO: Rudari slijeću na asteroid do kraja desetljeća

Deep Space Industries će uspostaviti prvu privatnu bazu na jednom svemirskom tijelu.

VIDEO: Rudari slijeću na asteroid do kraja desetljeća

Privatna svemirska rudarska tvrtka Deep Space Industries (DSI) objavila je detaljne planove o lansiranju misije na asteroid do 2020. godine. Njezina letjelica Prospector-1 trebala bi sletjeti na asteroid koji će prolaziti u blizini Zemlje, no neće iskopavati zlato i platinu, već će poslužiti za testiranje tehnologija za mapiranje asteroida i analizu tla s ciljem otkrivanja eventualnih dragocjenih resursa. Tijekom 2017. godine DSI će u svemir lansirati Prospector-X letjelicu koja će se naći u orbiti Zemlje gdje će testirati propulzijsku, energetsku i navigacijsku opremu koja će se naći u Prospectoru-1.

U svojem priopćenju DSI navodi da će Prospector-1 biti mala letjelica težine od samo 50 kg, te će posjedovati takozvanu "vodenu propulziju", odnosno Comet motor koji radi na superzagrijanu vodu, te stvara potisak vodenom parom umjesto raketnim gorivom, a među instrumentima će se naći sustav za optičku navigaciju, te neutronski spektrometar čija će glavna uloga biti potraga za vodom. Drugim riječima Prospector-1 će imati primarnu ulogu potrage za vodom na asteroidu, koja bi trebala predstavljati resurs koji će između ostaloga omogućiti i proizvodnju goriva za Comet potisnike.

Ukoliko misija prođe u redu, DSI će početi pripremati "prave" svemirske rudarske misije u kojima će na svemirskim tijelima uspostavljati prave rudarske baze i prikupljati rijetke i skupocjene minerale, kao što možete vidjeti u ovom videu

DSI-evi znastvenici trenutno među asteroidima traže kandidate za slijetanje Prospectora-1, pa trenutno ne mogu reći na koji će "svemirski kamen" sletjeti prva privatna rudarska misija.

Izvor: Deep Space Industries