Objavljeno: 26.12.2013. 14:25

Super Ball Bot

VIDEO: Radikalni rover za istraživanje Titana

NASA je prikazala neobično fleksibilno robotizirano vozilo za istraživanje stranih planeta.

VIDEO: Radikalni rover za istraživanje Titana

Svi znamo koliko su skupe i delikatne svemirske misije koje na Mars prevoze rovere za istraživanje. Vrijednost takvih misija se mjeri u milijardama dolara, a njihovo ograničeno kretanje uvelike smanjuje pokrivanje većih dijelova terena.

NASA je stoga razvila projekt Super Ball Bot, koji u potpunosti mijenja dizajn istraživačkih rovera s idejom da se na strani planet spusti više robotiziranih vozila odjednom koja će biti izrađena tako da mogu preživjeti "tvrdo slijetanje", padove u provalije, te se kretati bilo kakvim vrstama terena, čime će omogućiti istraživanje velikih površina stranih svemirskih tijela poput Titana, za koji je ovaj program prvenstveno pokrenut.

Dizajn nalik na konstrukciju šatora koji je NASA nedavno prikazala temelji se na šipkama povezanim žicama i motorima, što omogućuje preoblikovanje za fleksibilno kretanje u svim terenskim uvjetima, a u sredini konstrukcije se nalazi kuglasti "mozak" u kojem je smještena oprema za istraživanje i navigaciju.

Ovaj dizajn će omogućiti da se u orbitu Titana pošalje sonda iz koje će biti ispaljeni mali "roveri", koji će preživjeti tvrdo slijetanje sa 100 kilometara visine i potom krenuti u istraživanje. Ideja je da se odjednom spusti čitav roj ovakvih malih robota koji će istraživanje vršiti koordinirano i napredovati površinom bez obzira na to nalazili se na brdima, u dolinama ili na terenu prepunom kamenja i drugih prepreka.

NASA-in prototip je sastavljen od šipki veličine od jednog metra, te 6 malih motora koji mu omogućuju preslagivanje i kretanje, no konačni rover će biti značajno manji.

Za sada još nisu objavljeni planovi kada bi se ovi neobični roboti mogli naći u nekoj interplanetarnoj misiji.