Objavljeno: 29.07.2018. 13:06

TESS

VIDEO: Novi lovac na egzoplanete započeo s radom

Novi NASA-in satelit započeo je prikupljanje znanstvenih podataka i kreće u pronalazak alienskih planeta.

VIDEO: Novi lovac na egzoplanete započeo s radom

NASA je objavila kako je njezin  Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) započeo prikupljanje znanstvenih podataka o planetima koji se nalaze u blizini stranih zvijezda, a prvi podaci bi nam na Zemlju trebali stići u kolovozu ove godine.

TESS će slati podatke svakih 13,5 dana, a znanstvenici se nadaju kako će uz njegovu pomoć otkriti zvjezdane sustave s brojnim egzoplanetima u takozvanoj "nastanjivoj" udaljenosti od matične zvijezde, koji bi mogli podržavati život.

Satelit je u orbitu Zemlje lansiran 18. travnja, a u svibnju je poslao prvu testnu sliku na kojoj se moglo vidjeti 200.000 individualnih zvijezda, među kojima bi većina trebala imati najmanje jedan planet u svojoj blizini, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Za razliku od svemirskog teleskopa Keplera koji je bio ograničen na osmatranje vrlo malog dijela svemira, TESS će proučavati gotovo sve što se nalazi na nebu tijekom dvije godine istraživanja, koliko je planirano da mu traje primarna misija. Isto kao i Kepler, TESS će tražiti male "pukotine" u svjetlosti pojedinačnih zvijezda koje nastaju kada ispred njih prolazi neki planet,

Znanstvenici procjenjuju da će satelit otkriti oko 1600 novih egzoplaneta, uključujući neke veličine Zemlje.