Objavljeno: 23.08.2012. 17:35

InSight

VIDEO: Nova inteplanetarna misija će rudariti na Marsu

Dok Curiosity tek započinje svoje istraživanje, NASA planira novu misiju na crveni planet.

VIDEO: Nova inteplanetarna misija će rudariti na Marsu

NASA je ovih dana objavila kako priprema novu interplanetarnu misiju. Suprotno očekivanjima mnogih stručnjaka za svemirska istraživanja, još uvijek se neće raditi o jedrenju na Saturnovom mjesecu Titanu, spuštanju na komet, niti o sustavu koji bi omogućio lansiranje letjelica s površine drugih planeta sunčevog sustava, odnosno njihov povratak na Zemlju, već o novoj misiji na Mars.

Misija pod nazivom InSight (Interior exploration using Seismic Investigations, Geodesy and Heat Transport), na Mars će spustiti platformu za bušenje površine, a cilj misije će biti istraživanje seizmičkih aktivnosti, geodetskih karakteristika i temperature ispod površine crvenog planeta, kako bi se otkrilo na koji se način Mars formirao

InSight će biti stacionarna platforma koju kao i Curiosity razvija Jet Propulsion Laboratory, a lansiranje je planirano za 2016. godinu. Ova misija će koštati samo 425 milijuna dolara, što je neusporedivo jeftinije u odnosu na Curiosity, čiji se osnovni troškovi kreću oko 2,5 milijarde dolara.

Tijekom dosadašnjih misija na Mars (Curiosity, Spirit, Opportunity, Phoenix i drugih) znanstvenici su naučili dosta toga o površini Marsa, no još uvijek se vrlo malo zna o unutrašnjosti planeta. Na primjer, nitko još nije siguran posjeduje li Mars rastopljenu koru. Opportunity je tijekom ovog proljeća vršio neka mjerenja, ali InSight će imati daleko veće mogućnosti, obzirom da će svojom laserskom bušilicom moći prodrijeti do 9 metara ispod površine.

InSight je dio NASA-inog Discovery programa, koji je zaslužan za Dawn, GRAIL, Messenger i Kepler misije. Iskreno rečeno, moramo priznati da smo od nove ineterplanetarne misije očekivali puno više, odnosno nešto što bi nas moglo približiti spuštanju ljudske posade na Mars, no NASA očito ima neke druge planove.

VIDEO: InSight misija