Objavljeno: 11.01.2016. 13:31

NASA

VIDEO: Najdetaljniji prikaz gama zračenja

Ova mapa gama zračenja predstavlja najbolji prikaz silnih količina energije u našoj galaksiji.

VIDEO: Najdetaljniji prikaz gama zračenja

NASA je ovih dana objavila mapu gama zračenja koja je izrađena nakon više od 6 godina istraživanja pomoću Fermijevog Gamma-ray svemirskog teleskopa, te je prva koja otkriva energije između 50 milijardi GeV i 2 TeV.

Difuzni sjaj ispunjava nebo i najsjajniji je u samoj sredini mape, zajedno s centralnim prikazom naše galaksije. Poznati Fermi mjehuri koji su na rubu Mliječne staze otkriveni 2010. godine, pojavljuju se kao crvene ekstenzije sjeverno i južno od centra galaksije, te su mnogo više izražene na tim energijama. Diskretni izvori gama zraka uključuju vjetrove s pulsara, ostatke supernova, kao i udaljene galaksije pod nazivom blazari koji predstavljaju vrlo kompaktne galaksije u čijim središtima se vjerojatno nalaze velike crne rupe.

Oznake na mapi pokazuju najveće izvore energije, a svi su locirani unutar naše galaksije, te emitiraju gama zračenje veće od 1 TeV, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Astronomi vjeruju da su ta vrlo visoka gama zračenja nastala pri kolizijama niskoenergetskog svjetla s ubrzanim česticama, što je rezultiralo mali gubitak energije u česticama i veliki porast u svjetlu, transformirajući ga u gama zrake.