Objavljeno: 23.07.2016. 11:19

Hubble

VIDEO: Istraživanje atmosfere dva zanimljiva egzoplaneta

TRAPPIST-1b i TRAPPIST-1c mogli bi biti prvi otkriveni planeti s atmosferom koja podržava život.

VIDEO: Istraživanje atmosfere dva zanimljiva egzoplaneta

Znanstvenici koji rade na svemirskom teleskopu Hubble, započeli su istraživati atmosfere dviju planeta u konstelaciji Aquarius koji orbitiraju oko zvijezde crvenog patuljka, te se vjerojatno nalaze unutar takozvane "nastanjive zone", odnosno u pojasu unutar kojeg postoje uvjeti za razvoj života nalik onome na Zemlji.

Planeti pod nazivom TRAPPIST-1b i TRAPPIST-1c udaljeni su od Zemlje nekih 40 svjetlosnih godina, a po veličini su vrlo nalik našem matičnom planetu, te su prvi takvi koji su uočeni među više od 1.000 "obližnjih" crvenih patuljaka, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Iz podataka koje je Hubble prikupio tijekom prolaska planeta ispred njihove zvijezde, astronomi su došli do zaključka da nemaju negostoljubivu atmosferu poput većine plinovitih planeta, što znači da su čvrstog kamenitog sastava, a iduća istraživanja će ustanoviti točan sastav njihove atmosfere (ukoliko je posjeduju), pa ćemo ubrzo saznati koji se plinovi nalaze u njoj. Sadašnja istraživanja ukazuju da na planetima vjerojatno ne dominiraju vodik i helij, pa imaju potencijal za mogući život.

Nakon što se 2018. u svemiru nađe James Webb svemirski teleskop, on će nastojati otkriti ključne molekule potrebne za život poput ugljičnog dioksida i vodene pare, te će mjeriti temperaturu i pritisak na površinama oba "trapista".