Objavljeno: 27.04.2016. 11:04

Vector Space Systems

VIDEO: Dva osnivača tvrtke SpaceX grade raketu

Nova svemirska tvrtka planira jeftina lansiranja mikrosatelita u svemir.

VIDEO: Dva osnivača tvrtke SpaceX grade raketu

Jim Cantrell i John Garvey, suosnivači Muskove svemirske tvrtke SpaceX, uz pomoć bivših inženjera tvrtki Virgin Galactic, McDonnell Douglas i Sea Launch, osnovali su svemirsku tvrtku Vector Space Systems, koja ima ideju omogućiti jeftina lansiranja malih satelita (mikrosatelita) u svemir. Ovih dana Vector Space Systems je objavio da je od strane "anđela-investitora", odnosno bivših sadašnjih šefova Googlea, Adobea, Citrixa, Symanteca i VMwarea skupio investiciju od milijun dolara, kako bi mogao provoditi dalja istraživanja i razvijati rakete koje će u svemir dovoditi male satelite i znanstvene eksperimente.

Prva raketa Vector Spacea pod nazivom Vector još uvijek se nalazi u razvoju, a kada bude dovršena, moći će u svemir dovoziti od 5 do 50 kg korisnog tereta, uz troškove od 2 do 3 milijuna dolara po raketi, što ju čini idealnom za lansiranje mikrosatelita koji su obično težine između 10 i 50 kg. Ako se to usporedi s lansiranjem SpaceX-ove Falcon 9 rakete koja košta oko 60 milijuna dolara, jasno je da Vector Space želi ponuditi puno prihvatljivije rješenje za lansiranje mikrosatelita.

Kao što možete vidjeti u ovom videu, prvi testovi raketa Vector Space Systemsa ukazuju na znatno manje i jednostavnije sustave za lansiranje, no radi se o manjoj inačici prave rakete koja bi trebala biti pokusno lansirana ovog ljeta, dok bi se u orbiti Zemlje trebala naći 2018. godine.

Izvor: Vector Space Systems