Objavljeno: 16.04.2020. 11:15

Kepler

U starim podacima pronađen planet nalik na Zemlju

Egzoplanet se nalazi u nastanjivom području zvijezde koja je proučavana prije više godina.

U starim podacima pronađen planet nalik na Zemlju

Usporedba Zemlje i Keplera-1649c, egzoplaneta koji je samo 1,06 puta većeg promjera od našeg matičnog planeta. Photo credits: NASA/Ames Research Center/Daniel Rutter

Znanstvenici NASA-e koji se bave proučavanjem podataka svemirskog teleskopa Kepler, otkrili su planet nalik na Zemlju pod nazivom Kepler-1649c, koji se nalazi u nastanjivoj zoni svoje matične zvijezde koja je proučavana prije više godina.

Planet ima promjer koji je samo 1,06 puta veći od Zemlje, a njegova matična zvijezda, crveni patuljak, obasjava ga sa 75% količine svjetla u odnosu na ono koje nam šalje Sunce, što nije savršeno, ali dovoljno da ga se može svrstati među egzoplanete koji se nalaze u potencijalno nastanjivoj zoni.

Znanstvenici su proučavali takozvani Robovetterov algoritam koji se koristi kako bi uočio otkrivanje lažnih pozitivnih rezultata u pretraživanju planeta i shvatili da je nehotice odbacio 1649c.

Kepler

Parametri koji su zasad poznati nisu dovoljni da bi mogli jamčiti da planet podržava život, a istraživačima nije poznat ni sastav njegove atmosfere. Nažalost, nemojte se nadati da ćete ovaj planet imati prilike posjetiti u skoroj budućnosti jer se nalazi na udaljenosti od 300 svjetlosnih godina od nas.

Ovo otkriće bi moglo biti korisno čak i ako se ispostavi da planet nije pogodan za život, jer podržava dokaze koji ukazuju da su planeti nalik na ovaj relativno česti u blizini crvenih patuljaka. Pored toga dobili smo još jednog kandidata za buduća istraživanja sofisticiranijom opremom i novim teleskopima poput JWST-aCHEOPS-a, LUVOIR-a i ATLAST-a.