Objavljeno: 26.03.2016. 11:05

NASA

Rendgenske aurore na Jupiteru

Kada biste vlastitim očima mogli vidjeti rendgenske zrake, uživali biste u pogledu na Jupiter.

Rendgenske aurore na Jupiteru

Poznato je da Aurora Borealis nije jedina aurora koju možete vidjeti, jer se one mogu naći na mnogim drugim planetima, no možda će vas iznenaditi da postoje i one koje golim okom ne možete vidjeti.

U novoj studiji za koju se koristio Chadra X-ray opservatorij, NASA je opisala da je ulovila sunčeve oluje koje stvaraju aurore od rendgenskihzraka na Jupiteru. To se događa pri interakciji sunčevih oluja s magnetosferom velikog planeta, odnosno prostorom kojim upravlja njegovo magnetsko polje.

Te aurore čine smiješnu Auroru Borealis na sjeveru našeg planeta, jer one pokrivaju područje koje je veće od čitavog Zemlje, te stvaraju stotinu puta više energije od one koju možete vidjeti na nebu.

NASA nema namjeru samo uživati o ovim slikama, već želi koristiti te podatke kako bi razumjela formiranje rendgenskih zraka, što bi nam trebalo otkriti mnoštvo stvari vezanih uz Jupiter i sunčeve oluje.

Ovo nas ujedno ponovno upozorava na to da su neka od "čuda" na našem planetu samo zrnce prašine prema onim fenomenima koje možete pronaći u svemiru.