Objavljeno: 02.07.2014. 10:34

ESA

Raspakiran europski svemirski avion

Europska svemirska agencija je u ESTEC centru izvadila IXV iz kutije.

Raspakiran europski svemirski avion

Na slici koju je danas objavila ESA, možete vidjeti netom raspakirani IXV (Intermediate eXperimental Vehicle), odnosno kako ga kolokvijalno nazivaju "svemirski avion", koji će biti lansiran u svemir u studenom ove godine pomoću Vega rakete.

Vega će dovesti IXV u orbitu Zemlje do visine od 320 km, nakon čega će se popeti do 420 km, a potom započeti povratak u atmosferu i dugo jedrenje koje će ga dovesti do morske površine u koju će nježno bućnuti.

Prije lansiranja, ESA će provesti zadnji niz najrigoroznijih testova kako bi potvrdila da je IXV spreman za let. ESA-in ESTEC centar u Norveškoj je najveće postrojenje za testiranje satelita u Europi, te pod jednim krovom posjeduje svu opremu koja je potrebna za isprobavanje svakog aspekta lansiranja i simuliranje leta letjelica u svemirskim uvjetima.

Prošle godine ESA je imala problema sa slijetanjem IXV-a u more, jer se nisu aktivirali baloni koji letjelicu drže na površini, pa bi u slučaju prave misije postojala opasnost da se astronauti utope ako nakon slijetanja otvore vrata nesvjesni ovog problema.

Ključne riječi ESA letjelica IXV Vega