Objavljeno: 17.02.2017. 14:06

Život u svemiru

Organski materijali na patuljastom planetu Ceresu

Dawn letjelica detektirala organske materijale pored Ernutet kratera na Ceresu.

Organski materijali na patuljastom planetu Ceresu

Patuljasti planet Ceres koji se nalazi u asteroidnom pojasu između Marsa i Jupitera jedno je od svemirskih tijela na kojima biste se teško odlučili tražiti život, no možda se to upravo događa.

Naime, znanstvenici koji proučavaju podatke koje prikupljaju instrumenti letjelice Dawn, objavili su znanstveni rad u publikaciji Science u kojem opisuju otkriće organskih materijala na patuljastom planetu koji predstavljaju osnovne građevne blokove života na Zemlji.

Instrument VIR (visible and infrared mapping spectrometer)  koji se nalazi na letjelici Dawn istraživao je područje oko kratera Ernutet te je otkrio spojeve koji sadrže grupe metila i metilena koji su slični ugljikovodikovim lancima koji čine minerale poput asfaltita i kerita. Znanstvenici smatraju da su te organske molekule nastale na samom Ceresu, odnosno da nisu stigle na njega drugim svemirskim stijenama koje su udarile u njegovu površinu, jer bi temperature nastale od takvih udara uništile sve organsko, a to potkrepljuje i njihova rasprostranjenost na području gdje su otkrivene.

Umjesto toga, znanstvenici zaključuju da su spojevi mogli nastati u unutrašnjosti Ceresa, no moraju tek ustanoviti kako su stigle na površinu. Ovo je prvi puta da su organske molekule detektirane u asteroidnom pojasu, a nova otkrića, zajedno s otkrićima misije Rosetta pružaju dokaz da se kompleksne organske molekule, pa čak i aminokiseline mogu često pronalaziti na malim tijelima sunčevog sustava, kao i da je vodeni led tamo prilično česta pojava.

Znanstvenici kažu da bi dalja potraga za životom na Ceresu mogla biti puno jednostavnija nego na mnogim drugim svemirskim tijelima poput recimo Europe pa vjeruju da će se pri planiranju budućih svemirskih misija njihovo otkriće uzeti u obzir.