Objavljeno: 10.04.2014. 11:08

MARTE

Najvjerniji simulator uvjeta na Marsu

Španjolski znanstvenici proizveli najsavršeniju komoru za simuliranje uvjeta na Marsovoj površini.

Najvjerniji simulator uvjeta na Marsu

U posljednjih smo nekoliko desetljeća, a posebice tijekom zadnjih godina, naučili mnogo toga o Marsu, ponajviše zahvaljujući roverima koji strpljivo istražuju područja crvenog planeta. Poznato nam je tako da bi budući kolonizatori Marsa mogli preživjeti zračenje, temperature i pješčane oluje u svojim nastambama, no prije nego ih pošaljemo tamo, treba još obaviti brojne druge testove, kako bi se osiguralo da će im oprema i alati funkcionirati, te da neće ostati bez ključne tehnike potrebne za preživljavanje zbog recimo magnetizirane Marsove prašine.

Obzirom da je nemoguće opremu za sve te brojne testove slati stalno na Mars, znanstvenici se već duže vremena služe specijalnim vakuumskim komorama u kojima se nastoji čim više imitirati uvjete u svemiru ili na Marsu.

Španjolski Centar za Astrobiologiju iz Madrida tvrdi kako je konstruirao najbolju takvu komoru na svijetu, koja je u stanju kreirati originalnu Marsovu atmosferu, temperaturu, vjetrove, tlak, plinove, pa čak i spomenutu opasnu prašinu.

1.4868592.figures.online.f2

Na poveznici izvora ove vijesti možete pročitati sve detalje o ovom simulatoru pod nazivom MARTE, koji će se koristiti prvi puta za potrebe testiranja opreme NASA-ine misije InSight 2016. čija uloga je vršiti seizmička  istraživanja te otkriti više detalja o sastavu Marsove unutrašnjosti, za što će koristiti i svojevrsnu rudarsku opremu. Svi instrumenti i sva oprema koja će se koristiti na Marsu, biti će testirana u komorama MARTE simulatora.

Tko zna, možda će Španjolci jednog dana napraviti i veliki MARTE simulator koji će služiti za zabavu, pa možda dođemo u priliku prošetati površinom crvenog planeta bez potrebe za dugotrajnim svemirskim letom.

Izvor: AIP