Objavljeno: 16.01.2015. 12:23

ESA

Na Marsu pronađen izgubljeni britanski lander

NASA-in orbiter na Marsu otkrio britanski Beagle-2 lander koji se vodio kao nestali od slijetanja 2003. godine.

Na Marsu pronađen izgubljeni britanski lander

Misija landera Beagle-2 je bila prva svemirska misija na jednom stranom planetu koju je u svemir uputila Velika Britanija u okviru ESA-ine Mars Express misije. Nakon što je lander 2003. godine krenuo u spuuštanje na površinu crvenog planeta, kontrola misije je izgubila kontakt s njim, a potraga za Beagleom-2 koju su provodili Mars Express i NASA Mars Odyssey, nisu urodile plodoma, pa se od tada nije znalo gdje se nalazi, u kakvom je stanju, te zašto nije uspostavio kontakt sa Zemljom.

Desetljeće kasnije, lander je napokon otkriven zahvaljujući kamerama NASA-inog Mars Reconnaissance Orbitera, a stručnjaci za analizu fotografija su otkrili da je slijetanje bilo uspješno, no nakon toga Beagle nije u potpunost rastvorio svoje sunčeve panele, već su od 4 raskriljena samo 2, te je djelomično pokriven padobranom i najvjerojatnije stražnjim poklopcem, koji se izgleda nije otkačio prije slijetanja.

Beagle_2_lander

Umjetnički prikaz kako je lander trebao izgledati da se rastvorio kako treba. Photo Credit: ESA

Lander se nalazi na području kratera Isidis Planitia, udaljen 5 kilometara od njegovog centra, a moguće je da se na slikama nalaze i zračni jastuci, te prednji toplinski štit.

Ujedno je otkriven i razlog zbog kojeg se nije javio na Zemlju i poslao podatke. Naime, kako bi njegova antena mogla funkcionirati, potrebno je da se rastvore sva četiri sunčeva panela, a kako se to nije dogodilo, te je lander ujedno pokriven i ostacima opreme za slijetanje, nije postojala nikakva mogućnost da nam njegov radio pošalje "halo poruku".

Za detaljnu forenziku Britanci će morati poslati Jamesa Bonda na Mars.

Izvor: ESA