Objavljeno: 26.03.2015. 14:21

ARM

NASA će 2020. skrenuti asteroid u orbitu Mjeseca

Objavljeni planovi ARM misije koja će uloviti jedan asteroid u blizini Zemlje i dovesti ga u orbitu Mjeseca.

NASA će 2020. skrenuti asteroid u orbitu Mjeseca

NASA se ovih dana konačno odlučila za metodu kojom će izvesti planiranu ARM misiju čiji je cilj hvatanje asteroida s ciljem njegovog proučavanja. Ova će misija omogućiti testiranje nekoliko tehnologija važnih za potrebe lansiranja misija s ljudskom posadom na Mars, pa će između ostaloga isprobati SEP tehnologiju (Solar Electric Propulsion), koja za pogon koristi sunčevu svjetlost umjesto tradicionalnog goriva, odnosno konvertira sunčevo svjetlo u energiju koja aktivira nabijene atome koji pokreću letjelicu. Mada takav pogon ne omogućuje brzu vožnju svemirom kao raketna propulzija, time će se uštedjeti puno novca misijama s ljudskom posadom koje će osvajati Mars.

NASA će 2019. godine objaviti za koji će se asteroid odlučiti, godinu dana prije planiranog lansiranja ARM misije. Za sada su kandidati Itokawa, Bennu i 2008 EV5, no ispitat će i drugu potencijalnu "lovinu".

Kada pronađe svoju metu, ARM letjelica će 400 dana kružiti oko asteroida i testirati tehniku koja bi jednog dana mogla poslužiti za odvraćanje potencijalno opasnih asteroida od udara u Zemlju. Tehnika podrazumijeva korištenje gravitacijskog polja kako bi se promijenila orbita svemirskog tijela.

Nakon toga, letjelica će ispružiti robotsku ruku kako bi zgrabila stijenu, te će ju potom šest dana vući do mjesečeve orbite.

No misija tu ne staje, jer je plan da se sredinom 2020-ih pošalje misija s ljudskom posadom, koja će se sastati s asteroidom i skupljati uzorke s njega. Za sada je u planu da to bude 25-dnevna misija s dva astronauta, no dok do nje dođe možda će se nešto promijeniti.

Ovo će poslužiti kao važna testna faza za astronaute, koja će im otkriti kako na najbolji način prikupiti uzorke i poslati ih s Marsa na Zemlju.

Nadamo se samo da neće skrenuti asteroid tamo gdje nikako ne bi trebao stići - na naše glave.

Ključne riječi NASA asteroid Mjesec ARM orbita SEP