Objavljeno: 13.07.2016. 10:13

NASA

Juno poslao prvu razglednicu iz Jupiterove orbite

Letjelica je uključila glavnu JunoCam kameru i poslala prve snimke Jupitera i njegova tri mjeseca.

Juno poslao prvu razglednicu iz Jupiterove orbite

Na slici s lijeva na desno: Jupiter, Io, Europa i Ganimed.

Nakon što se stišala domoljubna euforija tijekom koje je svatko tko se bavi politikom u SAD-u nastojao povezati ulazak letjelice Juno u orbitu Jupitera 4. srpnja s "američkim duhom koji je doveo zemlju do nezavisnosti i omogućio joj da postane predvodnik slobodnog svijeta", započinje faza istraživanja velikog planeta, tijekom koje bismo mogli saznati puno toga o podrijetlu Jupitera, Sunčevog sustava, pa i čitavog svemira.

Nakon što su se uvjerili da je Juno zauzeo idealnu putanju u orbiti Jupitera, Inženjeri NASA-e su tek sada uključili njegovu znanstvenu opremu i kamere, pa možemo vidjeti prvi snimak Jupitera i njegova tri mjeseca (slika gore).

Slika je snimljena JunoCam kamerom, te je sastavljena od prvih nekoliko snimaka koje je Juno "okinuo" u orbiti planeta s najvećim promjerom i najvećom masom u Sunčevu sustavu, pa možemo reći da predstavlja prvu razglednicu koju je izradio "foto studio" NASA-ine letjelice.

Moramo naglasiti da je ovo tek prva slika koja služi tek kao uvod u ono što nas očekuje, a to su snimke u visokoj razlučivosti.

Juno je napravio sliku s udaljenosti od 4,34 milijuna kilometara od Jupitera, no obzirom da se kreće oko njega u eliptičnoj orbiti, u kolovozu će se naći puno bliže, pa možemo očekivati spektakularne snimke s udaljenosti od samo 4.100 km, što znači da će doslovce "proparati" Jupiterove oblake.

Ključne riječi NASA Jupiter Juno razglednica