Objavljeno: 01.07.2015. 10:01

CRS-7

Eksplozija Falcon 9 rakete poremetila planove SpaceX-a

Dok SpaceX istražuje nesreću, NASA izdala priopćenje u kojem navode da astronauti na ISS-u nisu u opasnosti.

Eksplozija Falcon 9 rakete poremetila planove SpaceX-a

Zbog eksplozije Falcon 9 rakete koja je u okviru CRS-7 misije, Dragon letjelicom prošlog petka trebala dostaviti namirnice i znanstvene eksperimente na ISS, SpaceX je odlučio odgoditi realizaciju svojih budućih planova na nekoliko mjeseci, pa je u pitanje došlo čak 7 lansiranja predviđenih do kraja godine, uključujući NOAA-in Jason-3 satelit, čije lansiranje je bilo predviđeno za početak kolovoza.

Pored toga, u pitanje dolazi i ovogodišnje testiranje Falcon Heavy rakete, koja bi jednog dana trebala povesti misije na Mjesec, Mars i asteroide, pa Elonu Musku ovih dana doista nije lako.

Mada se uzroci eksplozije rakete do koje je došlo nakon lansiranja još istražuju, Musk je na svojem Twitter profilu napisao da je tijekom leta došlo do povećanja pritiska u gornjem stadiju tanka s tekućim kisikom.

NASA je povodom ovog incidenta izjavila da želi saznati detalje u vezi eksplozije, no navodi da nije izgubila povjerenje u SpaceX, jer je Muskova svemirska tvrtka za njih izvela 6 uspješnih misija, pa ju ne smeta ako dođe zbog kašnjenja u rasporedu.

Valja reći da je ovo treća nesreća u kojoj je NASA u posljednjih nekoliko mjeseci izgubila dragocjeni teret namijenjen astronautima ISS-a. Prvo je u studenom prošle godine eksplodirala raketa Orbital Sciencesa koja je na ISS nosila 2.500 kg hrane i drugih potrepština, a u svibnju ove godine ruski "teretnjak" Progress se srušio na Zemlju, nakon što se nije uspjela uspostaviti kontrola nad njegovim upravljanjem, a sa sobom je nosio 3.000 kg korisnog tereta za ISS.

Obzirom da su se u javnosti počela postavljati pitanja o tome može li ovo ugroziti živote astronauta na ISS-u, NASA je u vezi incidenta izdala "FAQ", odnosno popis najčešće postavljanih pitanja, na koja je dala precizne odgovore, pa navodi da astronauti imaju dovoljno hrane, vode i drugih životnih potrepština do listopada ove godine, pa im životi ne bi bili ugroženi čak ni kada bi došlo do eventualne nesreće s ruskom opskrbnom Progress misijom koja će biti lansirana 3. srpnja.

Osim hrane, vode i čiste odjeće, Dragon kapsula je na ISS trebala dovesti i opremu za provođenje novih eksperimentata, pa je tako izgubljena kamera dizajnirana za snimanje kiše meteora, kao i set Microsoftovih HoloLens naočala, vezanih za Sidekick VR eksperiment o kojem smo pisali ovih dana.

Ključne riječi NASA ISS SpaceX CRS-7 ekslozija