Objavljeno: 20.07.2015. 10:54

ESA

ESA 2022. šalje Juice na Jupiter

Europska svemirska agencija već je započela rad na realizaciji misije kojoj je cilj istraživanje najvećeg planeta u Sunčevom sustavu.

ESA 2022. šalje Juice na Jupiter

Jupiter, peti planet od Sunca, najveće je svemirsko tijelo u našem Sunčevom sustavu, a znanstvenici pretpostavljaju da je njegova masa dva i pol puta veća od svih ostalih planeta zajedno.

Do sada su ovog giganta istraživale mnoge robotske sonde, a posljednja među njima je New Horizons, koja je tijekom puta ka Plutonu, usput malo bacila oko i na Jupiter.

Europska svemirska agencija (ESA), upravo je objavila da je danas započela raditi na realizaciji misije posvećene Jupiteru, koja će sa Zemlje biti lansirana 2022. godine, a u njegovu orbitu bi trebala stići 2030. godine.

Misija ima vrlo zanimljiv naziv Juice (Jupiter Icy moons Explorer), a trebala bi pune tri i pol godine kružiti oko velikog plinovitog diva, proučavati atmosferu, prstenove, kao i njegove mjesece Ganimed, Kalisto i Europu.

Juice će za istraživanje biti opremljen s 10 znanstvenih instrumenata, među kojima će biti radar koji može istraživati (prodirati) kroz led, senzori za detektiranje magnetskih polja i nabijenih čestica, altimetar, spektrometri, te dakako kamere.

Glavni industrijski partner ESA-i će biti tvrtka Airbus Defense & Space, s kojom je prošli tjedan potpisan ugovor vrijedan 350,8 milijuna eura, a letjelica će se sastavljati u francuskom Toulouseu.

Za sada još nije potvrđeno koja će raketa dovesti Juice u svemir, no ESA pretpostavlja da će to biti "Ariane 5's heavy lift", europske multinacionalne tvrtke Arianespace.

Izvor: ESA