Objavljeno: 10.03.2011. 22:57

Put na Mars

Prvi posjetitelji Marsa na njemu će ostati zauvijek

Izlet do Marsa više ne djeluje tako privlačno od kada je objavljeno da je to put bez povratka

Do Marsa zauvijek

Prvi ljudi na Marsu udomaćit će se tamo do kraja života

Otkad su DARPA i NASA krajem prošle godine obznanili kako su započeli s pripremom misije slijetanja na Mars letjelicom s ljudskom posadom pod nazivom Hundred Year Starship (stogodišnji svemirski brod), nisu očekivali kako će se već sada početi prijavljivati vojske dragovoljaca raspoloženih za taj epohalni put. Naime, ideja misije je da se do 2030. godine na Mars pošalje svemirski brod s astronautima koji će tamo ostati do kraja svojeg života. Da, dobro ste čuli. Ta misija je put bez povratka, ljudi koji tamo odu, neće se nikada više vratiti. Razlog toga je jednostavan - lova. Naime, novac koji bi bio potreban za izgradnju svemirskog broda koji bi se mogao vratiti na Zemlju, više desetaka puta bi povećao troškove misije, a tehnološki ne bi bio spreman prije 2050. godine. Stoga su odlučili napraviti misiju s astronautima koji bi ostali na Marsu, tamo uspostavili bazu, stvorili osnovne preduvjete za stvaranje buduće kolonije, te potom dočekali kraj života na crvenom planetu, ili se nadali nekoj novoj tehnologiji koja bi ih ipak jednog dana mogla vratiti na Zemlju. Tijekom boravka neophodne potrepštine bi im stizale brodovima sa Zemlje, no za sve najvažnije stvari oko izgradnje baze, stvaranje osnovne industrije i preradu sirovina morali bi se pobrinuti sami. Koliko god put bez povratka djelovao pomalo mračno, znanstvenike je iznenadilo što su se odmah po objavljivanju vijesti sa svih strana svijeta počeli javljati dragovoljci, koji bi na taj put pošli smjesta, i to ne nekakvi bezvezni avanturisti, već mladi znanstvenici raznih struka koje je ova ideja oduševila. Ovih je dana objavljeno kako je započela faza prikupljanja love koja bi se dobrim dijelom namaknula iz privatnog sektora, barata se svotom od nekih 10 milijardi dolara, no prvi zainteresirani ulagači poput suosnivača Googlea, Larrya Pagea, kažu kako će sudjelovati ukoliko se troškovi smanje na 2 milijarde dolarčića. Biste li se vi prijavili na ovu epohalnu jednosmjernu misiju i time svoje ime stavili u udžbenike povijesti poput Kolumba ili Magellana?