Objavljeno: 27.10.2011. 10:14

Blog

Charles F. Bolden: Šef NASA-e o JWST-u

NASA-in šef Charles Bolden u svojem najnovijem blogu ushićeno govori o budućem JWST svemirskom teleskopu

Charles F. Bolden: Šef NASA-e o JWST-u

Charles F. Bolden (65), bivši vojni pilot i vijetnamski veteran, a potom NASA-in astronaut, pilot i zapovjednik space shuttle misija, s čak 680 sati provedenih u svemiru, 2009. godine je imenovan šefom NASA-e ukazom predsjednika SAD Baracka Obame.

Budućnost znanosti je ovdje u Baltimoreu. Imao sam priliku vidjeti model JWST-a u prirodnoj velilčini, koji će uskoro biti javno izložen ispred Maryland Science centra.

Webb teleskop će biti znanstveno najmoćniji teleskop koji je NASA ikada izgradila, 100 puta moćniji od svemirskog teleskopa Hubble. On će otkriti prve galaksije koje su se formirale u ranom svemiru, te će spojit Veliki prasak s našom galaksijom Mliječnom stazom.

Teleskop će se probijati kroz oblake prašine kako bi gledao stvaranje planetarnih sustava, čime će povezati stvaranje zvijezda s našim sunčevim sustavom.

Teleskop je nevjerojatno kompleksan program, koji će sadržavati 10 novih tehnologija koje još uvijek ne postoje.

Svi ovi izazovi su savladani, uključujući zahtjeve potrebne za postavljanje ovog ogromnog instrumenta kako bi mogao  raditi na kriogenim temperaturama, te se precizno usmjeravati i održavati kontrolu visine u svojoj orbiti, otprilike milijun milja od Zemlje.

jwst

Model James Webb Space teleskopa u prirodnoj veličini, postavljen u Minhenu, Njemačka. PHOTO Credit: EADS Astrium

To je ono što radimo mi u NASA-i. Stvaramo ono što ne postoji. Stvaramo i pobjeđujemo budućnost.

Bio sam privilegiran time što sam bio pilot u misiji koja je postavila teleskop Hubble, te sam vrlo uzbuđen zbog onog što obećava Webb.

Znanost ostaje integralni dio budućnosti NASA-e, a mi smo u posljednjih nekoliko mjeseci lansirali misije ka Jupiteru i Mjesecu. Ovaj mjesec lansiramo novi satelit za promatranje Zemlje, a idući će se mjesec Curiosity rover uputiti ka Marsu.

Znam kako će budući voditelji znanstvenih projekata i inženjeri biti inspirirani maketom Webba u prirodnoj veličini. Kao što je Hubble ispisao nove stranice znanstvenih knjiga, Webb će nas odvesti još dalje na naše svemirsko putovanje.

Nadam se da ćete biti u mogućnosti posjetiti maketu, a kada Webb bude lansiran imat ćete njegovu sliku u glavi i znati kako je veličanstven.

Blog stranicu šefa NASA-e možete pratiti preko ovog linka.