Nalazite se
Članak
Objavljeno: 21.03.2011. 15:11

Obnovljivi izvori energije

Američki ratni brod vozi na biogorivo od algi

Nakon ulja šećerne trske, soje i kukuruza, novo gorivo dolazi od algi.

Biogorivo od algi

Svaki puta kad negdje čujete izraz "obnovljiva energija", obično pomislite na solarne kolektore i vjetroelektrane. No, pored vjetra i sunca, u obnovljive izvore energije spadaju i razna biogoriva, odnosno biljke koje se mogu uzgajati i prerađivati za dobivanje goriva, poput biodizela. Do sada se uglavnom u sirovine za dobivanje biogoriva ubrajalo šećernu trsku, soju, kukuruz i žitarice, no znanstvenici u današnje vrijeme sve češće eksperimentiraju i s algama. Najdalje od svih došla je američka tvrtka Solazyne, koja već dulje vremena uzgaja alge za potrebe dobivanja biogoriva, a ovih je dana izvela upečatljivu demonstraciju svojeg goriva Soladiesel® HRF-76, na zapovjednom čamcu američke mornarice (United States Navy Riverine Command Boat). Prije proizvodnje pogonskih biogoriva Solazyne je već dulje vremena od algi proizvodio ulja za kozmetiku, za jestive proizvode, osobnu toaletu i kemijsku industriju.
Prema riječima direktora tvrtke Jonathana Woolfsona, proizvodnja u Solazyneau počinje od epruvete. Koristi se vrlo stara tehnologija zvana fermentacija, što znači da u velike rezervoare od nehrđajućeg čelika stavljaju jedan jednoćelijski organizam koji potom hrane ugljikohidratima. Krajnji rezultat je velika količina algi koje se potom prerađuju za potrebe raznih bioulja. Woolfson tvrdi kako će njihova tvrtka u roku od 5 godina moći ponuditi gorivo od algi na slobodnom tržištu širom SAD.

VIDEO - KORIŠTENJE SOLADIZELA ZA POGON VOJNOG ČAMCA 

Američka mornarica vrlo je zadovoljna rezultatima korištenja Soladizela za pogon zapovjednog ratnog čamca. Svi mornarički časnici slažu se kako Soladizel omogućava brodovima potpuno normalno funkcioniranje, bez opterećenja motora i gubitka brzine.

Možda niste znali

ZANIMLJIVOSTI O BIODIZELU

*Biodizel je obnovljivo gorivo (obnovljivi izvor energije) koje se može proizvoditi od algi, biljnog ulja, životinjskih masnoća ili iz recikliranih restoranskih masnoća.

*Biodizel se može proizvoditi lokalno u većini država. Biodizel nije isto što i biljna ulja koja se koriste u nekim dizel vozilima (sama ili pomiješana s pravim dizel gorivima).

*Biodizel se proizvodi kemijskim procesom nazvanim transesterifikacija u kojoj se glicerin odvaja od masti i biljnog ulja. Procesom se dobiju dva proizvoda - metilni esteri (kemijsko ime za biodizel) i glicerin. Glicerin je vrijedan nusprodukt koji se koristi za proizvodnju sapuna i sličnih proizvoda.

*Biodizel je biorazgradiv, nije otrovan i tipično proizvodi oko 60% manje emisije ugljičnog dioksida gledajući cijeli životni vijek. To je zbog toga jer prilikom rasta biljke uzimaju iz atmosfere određeni dio ugljičnog dioksida u procesu koji se zove fotosinteza.

*Biodizel je općenito skuplji za kupiti od normalnih fosilnih dizel goriva, ali ta bi razlika mogla nestati zbog ekonomije veličine, rastućih cijena goriva i poreznih poticaja od strane država. U Njemačkoj je na primjer biodizel općenito jeftiniji od normalnog dizela na benzinskim postajama koje prodaju oba goriva.

*Biodizel koriste milijuni vlasnika automobila u Europi, osobito u Njemačkoj. S tržišnim udjelom od skoro tri posto njemačkog tržišta dizelskim gorivima, biodizel je postao alternativno gorivo broj jedan i upotreba tog goriva će se zasigurno povećavati.

*Udio sumpora u biodizelu je gotovo zanemariv (< 0,001%). Uz to biodizel je lako biorazgradiv i ne predstavlja opasnost u vidu onečišćenja tla i podzemnih voda u slučaju nezgode.

*Energetska vrijednost biodizela je oko 90% energetske vrijednosti običnog dizela.

*Sjedinjenim Američkim Državama biodizel je jedino alternativno gorivo koje je zadovoljilo uvjete prilikom testiranja utjecaja na zdravlje prema zakonu o čistom zraku (Clean Air Act - 1990).

*Ukoliko će se koristiti deforestacija šuma i monokulturne poljoprivredne tehnike, biodizel bi mogao postati ozbiljna prijetnja okolišu. 

*Biodizel se često miješa s običnim dizel gorivima. Kada je mješavina u postocima od 20% biodizela i 80% normalnog dizela onda se to zove mješavina B20. Neki ljudi pogrešno vjeruju da je ta mješavina zapravo čisti biodizel.

*Biodizel se koristi i za mnoštvo ne-motornih upotreba kao što su otapala i odstranjivala boje.

*Biodizel ima znatno višu točku zapaljivosti od običnih dizela (iznad 160 °C). To znači da je rizik od zapaljenja prilikom transporta, skladištenja i upotrebe znatno manji nego kod običnih dizel goriva.

*Biodizel je u federalnom zakonu u SAD-u označen kao "alternativno gorivo" i registriran kod agencije za zaštitu okoliša (US Environmental Protection Agency - EPA) kao gorivo i dodatak gorivima.

*Očekuje se da će tržište biodizela rasti s nekoliko stotina milijuna galona po godini danas na više od milijarde galona po godini iza 2011.

*Kukuruz je glavna sirovina za trenutnu masovnu proizvodnju biogoriva poput biodizela i etanola. Kukuruz koji je prije bio namijenjen za proizvodnju hrane sada kupuju proizvođači biogoriva koji su spremni platiti veću cijenu od proizvođača hrane.

*Biodizel je pokazao da ima performanse slične običnim dizel gorivima u više od 80 milijuna cestovnih kilometara u gotovo svim tipovima vozila i bezbrojnim satima pogona plovila.

*Biodizel ima smanjeni nivo emisije poliaromatskih ugljikovodika (Polycyclic aromatic hydrocarbons - PAH) i nitro-poliaromatskih ugljikovodika koji su identificirani kao tvari koje potencijalno uzrokuju rak.

*Biodizel je mnogo bolje mazivo od normalnih dizelskih goriva i produžuje životni vijek motora. Njemački kamion zaslužio je zapis u Guinness-ovoj knjizi rekorda time što je prešao više od 1,25 milijuna kilometara (780.000 milja) na biodizel s originalnim motorom.

Biodiesel
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->