Nalazite se
  • Lifestyle
  • Koprodukcija kao međunarodna ljubavna priča
Članak
Objavljeno: 17.11.2018. 19:40

ZFF: Masterclass s Marianne Slot 

Koprodukcija kao međunarodna ljubavna priča

"Lars von Trier bio bi jako tužan ako svojim filmom ne bi napravio razdor u publici"

Koprodukcija kao međunarodna ljubavna priča

Francuska producentica Marianne Slot više od 25 godina surađuje s mnogim međunarodnih redateljima, no najpoznatija je po koprodukciji filmova Larsa von Triera od 1995. do danas.

Uz to, osnivač je i predsjednica koprodukcijske tvrtke Slot Machine (zgodna igra riječima, mora se priznati) zaslužne za više od 30 koprodukcija, a od 2013. do 2015. bila je predsjednica odjela za svjetski film Nacionalnog centra za film i pokretne slike (CNC). Na Cannesu je 2015. godine bila nagrađena odlikovanjem francuskog viteškog reda za umjetnost i književnost. 

Slot je gostovala u četvrtak na Masterclassu u sklopu Zagreb Film Festivala te programa Industrija, a u nešto manje od sat i pol s publikom je ostvarila produktivan dijalog te otkrila zašto koprodukciju gleda kao na ljubavnu priču.

„Prvenstveno, moj posao je da pomognem redatelju, no, moram priznati, nije sa svima lako raditi. Svi ljudi s kojima sam surađivala su različiti, no uvijek smo našli zajednički jezik, prije ili kasnije. Svi oni, kao i ja i ostatak ekipa, smatraju kako je najbitnije u filmskoj produkciji imati nekog tko voli istraživati filmski jezik“, kazala je Slot te dodala kako ne može napraviti ništa ukoliko ne vjeruje umjetniku ili u cjelokupni projekt.

Odmaknula se malo od samog posla te posjetiteljima pokazala trailer novog filma u suradnji s Naomi Kawase pod nazivom Vision. Film bi svjetlo dana trebao ugledati krajem studenog, dok je Slot šturo, no s mnogo entuzijazma prokomentirala izvedbu glumice Juliette Binoche. "Juliette je moje sunarotkinja, no zaista je zablistala u ovom filmu", rekla je Slot.

Radivši ne samo s von Trierom, već i s redateljima poput Lisandra Alonsa, Locrecie Martel i Sergeia Loznitsaa za sve je imala riječi hvale. Naglašavala bi individualnost svakog, no publika je ipak imala najviše pitanja vezanih uz von Trierove uspješnice, a našlo se i pitanje koje se veže uz njegov neslavni pokušaj crnog humora na Cannesu 2011.

„Problem je što su mediji cjelokupnu stvar prenapuhali. Točnije, nije istina da je nastao muk u dvorani nakon što je von Trier kazao što je kazao, već je cijela stvar eksplodirala otprilike dva sata nakon konferencije za tisak. No, tako nešto kazati na tako prestižnom festivalu je zaista neprihvatljivo. I njemu i nekima od nas to je nanijelo veliku štetu, a već se sedam godina trudimo da se od toga maknemo“, ukratko je prokomentirala von Trierov politički „ispad“.

Ipak, zadržala se na von Trieru te je prikazala najavu najnovijeg filma The House That Jack Built s Umom Thurman i Mattom Dillonom u glavnim ulogama, a najavljen je za sredinu prosinca ove godine.

Kako se radi o kontroverznom filmu (valja napomenuti kako dobivam dojam da ni jedan čovjek u F22 u četvrtak nije stekao toliko grozan dojam o filmu kako su ga kritičari popljuvali) uslijedilo je pitanje o potencijalnim teškoćama kod pronalaska publike za tu vrstu filma.

„Lars bi bio jako tužan ako svojim filmom ne bi napravio razdor između publike“, nasmijala se Marianne zajedno sa publikom. „Ja gledam taj film na sljedeći način. Cijeli taj užas koji se događa u filmu je, zapravo, svuda oko nas. U povijesti, umjetnosti, stvarnom životu...“, rekla je te dodala kako svaki film može pronaći svoju publiku.

Kao posljednju sekvencu Masterclassa Slot je odlučila reći ponešto o prošlogodišnjoj drami Gentle Creature redatelja Sergeia Loznitsaa koja se nakon Masterclassa našla i na pozadinskom platnu. „Ono što najviše govori o ovom film jest da je rađen od strane sedam zemalja te sa zajedničkim budžetom od 2,2 milijuna eura uz kapital investitora iz Rusije. Kako se radnja filma događa u Rusiji i propituje ruski politički i pravni sustav film je sniman u Bjelorusiji, vjerujem da je razumljivo“, rekla je Slot. „U međuvremenu imali smo mnogo problema sa zakonima, raznim vrstama poreza za zapošljavanje i sl. jer svaka od zemalja koje su surađivale imaju, jednostavno, svoje zakone. No, sve se na kraju odvilo u našu korist. Vrlo bitna stvar je da zemlje međusobno surađuju jer se jedino na taj način možemo međusobno obogatiti znanjen i iskustvima“, zaključila je Slot.

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->